Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aspergeschilmachine verovert de boerderijwinkels

Met het unieke verticale schilprincipe biedt Hepro haar klanten niet alleen het optimum qua schilkwaliteit, maar scoort tegelijkertijd punten met meerdere factoren. "We willen dat onze klanten zich een beeld van de machine kunnen vormen met hun eigen producten en eigen medewerkers. Juist nu, aangezien beurzen niet plaats kunnen vinden, is de vraag naar tests op locatie reeds zeer groot“, zegt Hepro accountmanager Ellen Reinhold. "De telers uit Nederland en België investeren momenteel zeer sterk in de nieuwe techniek. Mijn (nieuwe) klanten zijn enthousiast."

"De asperge in de VIP-machine wordt voorzichtig opgepakt, vastgezet en dan als met een echte hand van boven naar beneden geschild. Deze techniek maakt klanten steeds weer enthousiast, aangezien er na deze procedure niets meer hoeft te gebeuren en het productverlies minimaal is", aldus Philipp Haupt, binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de gebieden in Noord- en Oost-Duitsland.


Ook bij Spargelhof Schröder in Gütersloh wordt de HEPRO-1800 reeds succesvol ingezet. 

Gering schilverlies
Het schilprincipe is niet alleen precies, maar bespaart ook hoge materiaal- en personeelskosten. Zo bereikt de HEPRO-1800 met slechts twaalf messen een schilverlies van slechts 25-28%. "Onze klanten besparen één tot twee medewerkers, zo leert de ervaring, die zich op drukke tijden dan tegelijkertijd bezig kunnen houden met de bediening en het afrekenen. Dit argument loont zich binnen de kortste tijd“, zegt Alex Fröse, bij Hepro verantwoordelijk voor de regio Zuid-Duitsland.

"De eerste afspraken voor presentaties en daarmee live testen staan al gepland. Onze HEPRO-1800 is de lieveling van onze klanten en past bij de huidige trends: directe verkoop, maar graag reeds verwerkt, is populair. Tot slot biedt een tripje naar de boerderijwinkel een verfrissende afwisseling in het dagelijks leven in de huidige coronatijd. De zin 'Papa, ik wil de aspergeschilmachine zien' heb ik al vaak gehoord."

Efficiënte schilprocedure
Op Spargelhof Merlau in de regio Darmstadt komt naast de beproefde HSM-6000 sinds bijna drie jaar ook de HEPRO-1800 in bedrijf. Eigenaar Georg Merlau is bijzonder tevreden met de prestaties van de machine. "De installatie heeft precies de juiste grootte voor de boerderijwinkel, evenals een optimale schilprestatie, en is bovendien eenvoudig te bedienen. Mijn klanten vinden het heel leuk om ervoor te staan en toe te kijken tijdens de schilprocedure. Dit versaspect evenals het stukje beleving mag men niet onderschatten."

Juist in deze tijden van corona waarin men de asperges niet in de plaatselijke horeca kan nuttigen, is er thuis meer convenience nodig. Dit vereist ook de verkoop van geschilde asperges. "Circa 30-40 procent van mijn klanten laat de producten machinaal schillen. De tendens is duidelijk stijgend, niet in de laatste plaats omdat men bij het machinaal schillen duidelijk minder schilafval heeft. De HEPRO-1800 helpt ons bij het behalen van een hogere toegevoegde waarde en daarmee bij het nog beter kunnen bedienen van onze klanten", vertelt Georg verder.

Sneltoetsinstellingen
De verticale schilmachine verovert het hart van de boerderijwinkels niet alleen met haar kwaliteit, maar ook met een eenvoudige en aangename bediening. Stiller en kleiner dan een grote machine, past ze perfect in iedere boerderijwinkel en levert transparantie bij de verwerking. Wanneer het snel moet gaan, kan men de schildruk individueel op drie profielen instellen, zodat nieuwe medewerkers snel met de machine om kunnen gaan. "Dankzij de sneltoetsinstellingen is er geen jarenlange schilervaring of technische kennis nodig. De machine past duidelijk bij de huidige trend", aldus Philipp Haupt.

Voor meer informatie:
Hepro GmbH
Mareen Protte
+49 5242 57979-31
mprotte@hepro-gmbh.de 
www.hepro-gmbh.de 

Spargelhof Merlau
Georg Peter Merlau
Röntgenstraße 2
64291 Darmstadt
+49 6151 375111
www.spargel-merlau.de 
info@spargel-merlau.de 

Publicatiedatum: