'More to come' volgens Lucio de Berti (Clearspring)

"Zo'n erkenning dat Odin ons het vertrouwen geeft"

Tholen – Het Britse fine foodmerk Clearspring en Odin hebben eind 2020 hun samenwerking geïntensiveerd. Lucio de Berti, international sales manager bij Clearspring, geeft aan erg trots te zijn op deze nieuwe stap. "Odin is een heel mooi bedrijf met een lange geschiedenis en heeft een sterke reputatie in het aanbieden van kwalitatief hoogstaande Demeter- en biologisch gecertificeerde producten. Daarom is het zo'n erkenning dat Odin ons het vertrouwen geeft en dit maakt ons dan ook heel trots. Deze coöperatieve groothandel gaat voor mooie samenwerkingen en wil echt meer glans geven aan het merk." Hij kijkt ernaar uit om de samenwerking nog verder uit te bouwen. "Er is zeker 'more to come', van beide kanten. Zo kijk ik naar deze samenwerking."

Een deel van het Clearspring-aanbod bij Odin Czaar Peter (aan de Czaar Peterstraat in Amsterdam).

Er zijn nu ongeveer 60 producten van Clearspring bij Odin verkrijgbaar. Hierbij gaat het met name om de Japanse producten, vertelt Lucio. "Er staan momenteel zo'n 180 producten op onze prijslijst. Uiteraard is het de bedoeling dat Clearspring bij de Nederlandse consumenten op de lange termijn bekend komt te staan als meer dan alleen leverancier van Japanse producten. We willen Clearspring als fine food merk profileren in de Nederlandse biologische markt. Dat is het doel en dit willen we stap voor stap gaan bereiken. Daarvoor is deze samenwerking met Odin voor ons al een geweldige zet. Dit bewijst dat we een goed merk en producten hebben en het volledige vertrouwen genieten van veel consumenten."

Ruimte voor meer?
Het merk Clearspring is al geruime tijd op de Nederlandse markt verkrijgbaar, zo had Lucio al voor de fusie goed contact met De Nieuwe Band. "En nu gaan we het met deze samenwerking met Odin echt verder brengen. De moderne consument wil meer aantrekkelijk ogende producten en daarvoor zijn ze bij Clearspring op het goede adres. Eerst is het belangrijk dat winkeliers en ondernemers goed vertrouwd raken met het merk en dat ze het mooi vinden om onze producten in het schappenplan op te nemen."

"We willen ook dit jaar het merk succesvol neerzetten en goede cijfers kunnen presenteren. Hierop kunnen we de samenwerking dan hopelijk verder uit gaan bouwen. Ik zie zeker nog ruimte voor meer producten. Bijvoorbeeld diverse specialiteiten uit ons aanbod, zoals het Rye Crispbread en de Oatcakes. Zoiets hebben ze hier nog niet, daar zijn we uniek in. Deze producten maken we op basis van eigen recepten."



Sterke groei gerealiseerd 
Lucio is al negentien jaar werkzaam voor Clearspring. In die jaren heeft hij het bedrijf flinke stappen zien maken. Zo is het complete productgamma verkrijgbaar in veel Europese landen, waaronder België. Vorig jaar is Clearspring met bijna 30% gegroeid in het algemeen en zelfs met meer dan 40% in Nederland. "We hopen uiteraard ook dit jaar dergelijke cijfers te kunnen noteren."

Lucio geeft aan sinds de coronacrisis vooral het sociale contact met de klanten te missen. "De live BIOFACH heb ik dan ook echt gemist. Wanneer je in de hallen rondloopt ontmoet je veel mensen en zie je echt de identiteit van de bedrijven terug in de stands en de manier waarop zij zich presenteren. Dat is zo belangrijk."

Voor meer informatie:
Lucio de Berti
Clearspring
+32 496263416 
lucio@clearspring.co.uk 
www.clearspring.co.uk    


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven