Smart & Zo breidt assortiment uit naar aanleiding van gezondheidstrends

"Wij zoeken merken en producten die niet op elke straathoek te koop zijn"

De gezondheidsmarkt verandert en de groothandel Smart & Zo verandert mee. Smart & Zo is van origine een CBD groothandel, maar maakt langzamerhand de transitie naar voedingssupplementen groothandel. Welke gezondheidstrends ziet Smart & Zo binnenkort de gezondheidsbranche bestormen?

CBD is een blijvertje
"CBD blijft. Er zijn een aantal grote merken in Nederland die het goed blijven doen. Die blinken uit in kwaliteit en unieke USP's. Ons beste CBD-merk is op dit moment Medihemp. Medihemp voldoet precies aan de hedendaagse tijdsgeest van de bewuste consument", vertelt Marco de Vijlder, directeur van Smart & Zo. "Medihemp is als één van de weinige CBD-merken 100% biologische en van hoge kwaliteit. Wel verwachten wij dat er meer combinaties komen met CBD. CBD met vitaminen of gecombineerd met heilzame kruiden."

Hoogwaardige paddenstoelsupplementen
Het eerste gebruik van medicinale paddenstoelen gaat vele decennia terug. Vooral in de Traditionele Chinese Geneeskunde worden ze veelvuldig toegepast. Ondanks dat paddenstoelen al langere tijd gebruikt worden in deze geneeskunde, worden ze in het Westen langzaam opgenomen als supplement. Smart & Zo heeft in haar assortiment diverse exclusieve paddenstoelsupplementen. "Wij merken dat de vraag naar medicinale paddenstoelen stijgt. Er komt steeds meer aandacht voor de wonderen van paddenstoelen. Steeds meer mensen staan er voor open. Met name de biologische en natuurlijke paddenstoelsupplementen zijn succesvol. Binnen ons assortiment hebben wij nu twee unieke paddenstoelmerken: Chaga Health en Mushroosm4Life. Dit zijn merken met hoogwaardige elixers en capsules van de populairste paddenstoelen."

Vitaminen
Als groothandel in natuurlijke producten kan Smart & Zo natuurlijk niet achterblijven met vitaminesupplementen. "Momenteel zijn wij druk bezig met nieuwe merken die unieke producten aanbieden op het gebied van natuurlijke vitaminen en multivitaminen. Hierbij zoeken wij merken en producten die niet op elke straathoek te koop zijn. Hier ligt ook gelijk de kracht van ons als groothandel. Bij ons zijn klanten ervan verzekerd dat we unieke producten leveren van hoge kwaliteit." Later dit jaar zal Smart & Zo nieuwe supplementen op het gebied van vitaminen verwelkomen in hun assortiment.

Duurzaamheid
Naast voedingssupplementen neemt Smart & Zo het milieu en duurzaamheid heel serieus. "Wij proberen op een zo positief mogelijke manier bij te dragen aan het milieu. Hiervoor ondernemen wij verschillende acties. Zo moedigen wij duurzame verpakkingen bij leveranciers zo veel mogelijk aan. Ook als wij nieuwe merken bekijken, is het zeker een plus voor ons als zij milieubewuste verpakkingen hebben", vertelt Marco. "Naast de verpakkingen van de leveranciers kijken wij ook naar ons eigen vulmateriaal. Wij pakken de bestellingen op een zo'n verantwoord mogelijke manier in. Hiervoor gebruiken wij onder andere: papieren tape, vulmateriaal op basis van maïs en gerecyclede bubbeltjes zakjes. Uiteraard proberen wij al het verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk te beperken, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van het product. De producten moeten veilig aankomen bij onze klanten."

Daarnaast is Smart & Zo gevestigd op het groenste bedrijventerrein van Heemskerk: De Trompet. "Samen met andere ondernemers van De Trompet kijken we regelmatig naar milieubewuste oplossingen. Zo scheiden alle ondernemers hun afval zoveel mogelijk en zijn wij in het verleden een fietsplan gestart voor onze medewerkers. We hebben een windmolen op het terrein en meer dan 2000 zonnepanelen aan de gevels. Alle panden worden verwarmd en gekoeld met behulp van individuele warmtepompen gekoppeld aan een collectieve bron. Alleen samen kunnen we ons klaarmaken voor een duurzame toekomst."

Meer aandacht voor kennis
Hij vervolgt: "Smart & Zo biedt met zorg geselecteerde exclusieve natuurproducten die bijdragen aan een betere leefwijze voor mens en dier. Wij selecteren de producten aan de hand van strenge eisen om de kwaliteit te waarborgen. Skal-gecertificeerde producten hebben hierbij onze voorkeur. Naast unieke producten proberen wij klanten zo goed mogelijk te ondersteunen op het gebied van kennisontwikkeling. Hiervoor beantwoorden wij uitvoerig vragen, bieden wij diverse trainingen aan en denken wij proactief mee met de klant. Een langetermijnrelatie met al onze klanten staat hierbij centraal."

Voor meer informatie: www.smartenzo.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven