Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jonge ondernemer schudt kledingconsument wakker

Vandaag, maandag 25 november, lanceert de jonge ondernemer Serkan Karacaer (17 jaar) zijn kledinglijn. Deze kledinglijn moet elke consument wakker schudden en is voorzien van de slogan: Change Your Climate.

Het is Serkan’s manier om een beroep te doen op het geweten van iedere kledingconsument. De kleurrijke sweaters (100% duurzaam, biologisch, zonder kinderarbeid en sociaal gemaakt) dragen alle de slogan: Change Your Climate.

Serkan: "Ik wil iedereen wijzen op de kans om verantwoordelijk te zijn. Wacht niet tot anderen wat doen, zoals een overheid of winkelketen. Doe het zelf. Doe het nu. Jij bent zélf verantwoordelijk voor de keuze om duurzame kleding zónder kinderarbeid te dragen. Jij kunt zelf jouw klimaat veranderen: Change your climate."

"Ik ben een kind. Wat wilt u? Dat ik naar school ga of onder dwang kleding maak?"

Serkan was 16 toen hij zich als eigenaar van online kledingbedrijf Karstairs bij de Kamer van Koophandel inschreef. Na 1 jaar is hij, op z'n 17e jaar, op een missie. "De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën. Ik wil misstanden in de mode-industrie aanpakken. Geen kleding gemaakt met kinderarbeid. Dus: duurzaam en sociaal. Als ik inspiratie-presentaties geef, vraag ik het de mensen zelf: Ik ben een kind, u heeft misschien kinderen. Wat wilt u: dat we naar school gaan of met dwangarbeid kleding maken? Zo maak ik de keuzes van consumenten persoonlijk, het is volgens mij de enige manier om zélf de wereld ten goede te veranderen. We zijn toch allemaal verantwoordelijk? We kunnen veel veranderen, om te beginnen in onze eigen omgeving. Onze kledingkast!"

Goed doen, dat is de missie van de jonge ondernemer: "De sweaters zijn de meetlat om alles wat je als consument aanschaft mee te vergelijken. Letterlijk tot in je kledingkast toe. Op de website bieden we info over waar je op moet letten, zoals keurmerken en praktische informatie. Zodat niemand meer kan zeggen dat-ie niet weet wat duurzaam is. Om het voor elke kledingconsument zo gemakkelijk mogelijk te maken, hanteren we de 4 K's van Kanstairs: Klimaat. Keuze. Kleding. Keurmerk."

Voor meer informatie:

Kanstairs                                                                                              
Serkan Karacaer
06 20702190 
kanstairs@hotmail.nl                                
www.kanstairs.com  

Publicatiedatum: