Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Procter & Gamble koopt biologische menstruatieproducten start-up This is L.

Procter & Gamble (P&G), het grootste consumentengoederenbedrijf ter wereld, heeft This Is L. overgenomen, een start-up die biologische tampons en maandverband maakt. Het bedrijf is één van de snelstgroeiende bedrijven in de VS die intieme verzorgingsproducten voor vrouwen aanbiedt. Het totale bedrag van de overname is niet bekendgemaakt. Door de overname kan P&G voldoen aan de groeiende vraag naar natuurlijke menstruatieproducten. Het assortiment bestaat voornamelijk uit mooi uitziende tampons, maandverband, inlegkruisjes en doekjes van hoge kwaliteit die van biologisch katoen zijn gemaakt. This is L. heeft meer dan 200 miljoen producten verkocht sinds zijn oprichting in 2017. 

This is L. is in 2011 opgericht door Talia Frenkel, een voormalig fotograaf die bij de VN en het Rode Kruis heeft gewerkt. In de tijd dat ze als fotograaf rondreisde om humanitaire crisissen vast te leggen, zag Frenkel met eigen ogen hoe de reproductieve rechten van vrouwen genegeerd werden en wat de gevolgen van HIV/AIDS zijn op vrouwen en meisjes. Daarom is ze eerst begonnen met een distributiecampagne voor condooms en heeft ze haar bedrijf daarna uitgebreid met menstruatieproducten. Maar de missie was altijd al hetzelfde: voor ieder product dat verkocht wordt, wordt een ander product beschikbaar gesteld aan een vrouw of meisje in nood.

L. is een leidend merk op het gebied van vrouwelijke verzorging in de VS dat zorgt voor een snelle groei en een groei van de algehele categorie. Het merk biedt bedachtzaam ontworpen producten die met biologisch katoen zijn gemaakt. Volgens het bedrijfsprofiel op LinkedIn is L. toegewijd aan het idee dat vrouwen overal ter wereld beter verdienen. De producten bevatten geen ingrediënten die onuitspreekbaar zijn en geen oude clichés, alleen de kwaliteit die je mag verwachten en de authenticiteit die je verdient. L. streeft ernaar om een verantwoordingsplicht naar het zelfverzorgingsschap te brengen door gecertificeerd biologisch katoen voor menstruatieproducten en doekjes te gebruiken en natuurlijk rubber latex voor condooms te gebruiken.

L. heeft een snelle groei doorgemaakt, vele barrières doorbroken en hun producten zijn nu beschikbaar in meer dan 5000 winkels in de VS. Door middel van hun donatieprogramma is het bedrijf hard op weg om 250 miljoen producten beschikbaar te stellen aan vrouwen en meisjes die het nodig hebben. L. heeft een unieke aanpak genomen om van hun programma een succes te maken. Zo vergroten ze de lokale toegang tot verzorgingsproducten door samen te werken met partners die gereedschap bieden, zoals machines waarmee maandverband kan worden gemaakt om deze producten niet alleen beschikbaar te stellen aan de mensen die het nodig hebben, maar ook ondernemerschap onder vrouwen aan te wakkeren.

Door de overname zal P&G’s aanwezigheid op de markt voor natuurlijke verzorgingsproducten flink vergroot worden en kan L. nog verder groeien en vrouwen en meisjes blijven ondersteunen.

Bron: Tech Startups

Publicatiedatum: