Opgebouwd vanuit leefwereld klant
Voor de ontwikkeling van dit digitale platform vertrok Colruyt Group van de heel diverse noden, verwachtingen en beweegredenen van de hedendaagse consument. Frans Colruyt, COO bij Colruyt Group: "We leven in complexe tijden met een overaanbod aan informatie, wat vaak voor onzekerheid en verwarring zorgt. Tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die bewust willen of moeten eten, uit noodzaak, voor hun eigen welzijn of voor een betere wereld. Daarom willen we de consument via dit platform vlotter toegang geven tot transparante en betrouwbare productinformatie.""We trekken bewust de kaart van de huismerkproducten omdat de productinformatie hiervan geborgd wordt door onze eigen, interne kwaliteitsdienst en diëtisten. Met onze huismerken gaan we verder qua informatieverstrekking dan wat momenteel wettelijk verplicht is", aldus Frans Colruyt. Door te zoeken op onder meer ingrediënten, benaming, trefwoorden en barcode vindt de consument vlot de huismerkproducten die voldoen aan zijn persoonlijke voedingsbehoeften.
Wegwijs bij voedingsallergie of -intolerantie
De website biedt nu specifieke ondersteuning aan mensen met een voedingsallergie of –intolerantie: er kan bijvoorbeeld gefilterd worden op de 14 wettelijke allergenen. Later zal het platform, dat voortdurend geüpdatet wordt, zich ook toespitsen op onder meer mensen die bijvoorbeeld vegetarisch of veganistisch willen eten. Frans Colruyt: "Deze website is uniek in z'n soort. Nu kunnen consumenten gemakkelijk zoeken binnen het assortiment naar specifieke producten – bijvoorbeeld naar glutenvrije koekjes of bereide gerechten zonder ei. We maken het zeer gemakkelijk om precies die keuzes te maken die passen in een individueel voedingspatroon. Met een dergelijke verhoogde service naar de consument willen we als retailer zo onze maatschappelijke rol verder invullen."Transparante en diepgaande productinformatie
Productzoeker biedt naast algemene info over gezondheid, allergenen en intolerantie ook nieuws over de afkomst en de duurzaamheid van de private labels van de groep. Frans Colruyt: "Op deze manier willen we op een heel transparante manier meer diepgaande productinformatie meegeven. Zo kunnen we heel concreet per product aangeven waar bijvoorbeeld de nutritionele samenstelling werd aangepast – een werk waarbij we al jaren de hoeveelheden zout, suiker en vetten verlagen in onze eigen merken."Voor meer informatie: www.productzoeker.be