
Abonneren
Vacatures
- Senior Purchaser
- Junior Purchaser
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
Top 5 - gisteren
- Snelgroeiende vraag naar lagedruk CO2-behandelingen om insecten te bestrijden
- Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart
- Heerlijkheid Mariënwaerdt verkozen tot meest romantische kasteel
- "We hebben nog nooit zo vroeg zo veel biologische peren vast hoeven leggen voor komend seizoen"
- "Als iedereen een tientje wil betalen voor een zakje van vijf tulpenbollen, dan ben ik morgen biologisch"
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Blockchain technologie tijdens Organic December
De reis van varken naar spek op je smartphone
Bezoekers kunnen op deze manier precies zien wie welke certificeringsinstantie bij het product betrokken is, welke criteria werden gevolgd om het product biologisch te mogen noemen, hoe de supply chain is opgezet en hoe het er precies aan toe gaat bij de eerste schakel in de keten: de boerderij.
"Jessi Baker, directeur en oprichter van Provenance: "We zijn verheugd over onze samenwerking met Soil Association en de integratie van deze Blockchain-technologie in het door ons gebruikte volgsysteem. Aan de hand van deze informatie, kunnen we een makkelijke, veilige en betrouwbare digitale dimensie aan voeding toevoegen."
Clare McDermott, Business Development Director van Soil Association: "We zijn trots op de pioniersrol die we hierin mogen vertegenwoordigen. De consument van vandaag is niet alleen bewust op zijn gezondheid en welzijn, maar ook op de manier waarop hij zijn informatie verkrijgt - en of deze overeenkomt met zijn waarden. Het is zaak om het wantrouwen onder consumenten over de herkomst van hun voeding, serieus te nemen en ook weg te nemen. Deze tool geeft consumenten de transparantie waar zij om vragen.
En ook Jeff Martin, directeur van As Nature Intended, is verheugd. "We zijn er trots op deel uit te maken van dit project. We geloven dat klanten het verdienen om meer vertrouwen te hebben in hun winkels. Met deze tools kunnen we langetermijnrelaties aangaan met onze klanten en hun waarden in de praktijk brengen.
Bron: Soil Association
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-31 Robotbouwers willen van biologisch naar gangbaar
- 2023-05-25 Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie
- 2023-04-21 "Waarom is traceability zo belangrijk?"
- 2023-04-14 Exclusief event bij foodbedrijf op locatie
- 2023-03-06 Aankondiging nationaal onderzoek naar de belangen bij automatisering binnen de AGF-sector
- 2023-03-02 ‘’Ongelooflijk! Nog altijd veel papier op de productievloer’’
- 2023-01-06 6 trends die de Food & Beverage-industrie zullen beïnvloeden in 2023
- 2023-01-05 "Een groen hoofd van de green deal?!"
- 2022-12-07 IDC Trendrapport: Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
- 2022-12-02 "De tikkende tijdbommen van de AGF: certificaten"
- 2022-11-30 "Digitale kansen benutten in iedere levensfase van het AGF-bedrijf"
- 2022-11-25 Collect&Go (Colruyt) test zelfrijdend voertuig voor boodschappenlevering
- 2022-11-11 Hoe digitalisering helpt de 5 grootste uitdagingen in de voedingsindustrie op te lossen
- 2022-10-11 Webinar: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
- 2022-10-06 "Digitale communicatie in versketen eindelijk goed geregeld"
- 2022-09-16 "Als de basis goed staat, maak je een enorme efficiëntieslag"
- 2022-09-02 UniPharma kiest voor opschalen door middel van Cobots
- 2022-08-18 "Voorkom kennisverloop in AGF-bedrijven met behulp van ERP-software"
- 2022-04-07 "Met BioGraphy vertelt elke biologische appel zijn eigen verhaal"
- 2022-04-07 "Marni Fruit, BIO-Center ZANN, African Growers Coöperatie U.A. en Harva International over op GreenCommerce"