Alle Denen kennen biologisch Ø-logo
Van de respondenten gaf 15 procent aan wel van het logo gehoord te hebben, maar er weinig van te weten. Daarentegen gaf 30 procent aan het label goed te kennen. Ook het Europees logo geniet meer bekendheid, met name onder vrouwen en jongeren (18-39 jaar). Volgens de ondervraagden is het aanbod goed, maar kan het in een aantal segmenten wel beter. Met name voor versgesneden, gevogelte en rundvlees kan het aanbod beter.
Vorig jaar kondigde de Deense regering een actieplan aan om het bio-areaal in 2020 te verdubbelen. De Deense supermarktsector is goed ontwikkeld op bio-gebied. Biologische producten zijn goed voor 8 procent van de uitgaven in de supermarkten.
In 1987 was Denemarken het eerste land dat vanuit de regering een biologisch certificaat opstelde. Dit label staat in hoog aanzien bij de consumenten als het om vertrouwen gaat.
Bekijk hier de resultaten van het onderzoek (Deens).
Bron: Food Navigator