Fiona Allen, Marketing Manager bij Diversified Communications geeft toelichting: "Sinds de start van het evenement in 2012 is de markt veranderd. Het is noodzakelijk om de show verder te ontwikkelen. Alleen op die manier blijft het voor de handelaars relevant om het evenement bij te wonen. Dat is ook de voornaamste reden om van zondag-maandag naar woensdag-donderdag te gaan."
Ook het feit dat de SIAL in Parijs op 16, 17, 18, 19 en 20 oktober 2016 gehouden zal worden speelt mee in de beslissing, meent Fiona: "Biologisch voedsel was vroeger met name te koop bij reformwinkels, maar ligt nu overal in de 'convenience stores', supermarkten en in de publieke horeca. Andere evenementen zoals de SIAL en Anuga zijn ook relevant voor deze bezoekersgroepen en we willen hen en de exposanten die naar beide markten exporteren tegemoet komen met deze nieuwe datums. We hebben geen interesse om te concurreren met sterke, gevestigde beurzen. We willen een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van een gezonde markt voor biologische producten."

Klik hier voor de Biojournaal-fotoreportage met daarin de Nederlanders op de vorige editie van de beurs, op 1 en 2 november 2015.
Voor meer informatie: www.nordicorganicexpo.com