Ekoplaza heeft 'plastic soup proof' cosmetica-afdeling

Onlangs werd al bekend dat Ekoplaza een samenwerking ondertekend heeft met de Plastic Soup Foundation (PSF). Hiermee geeft Ekoplaza aan dat de organisatie via haar MVO-beleid dit gigantische milieuprobleem serieus neemt en stappen gaat zetten. Daarom is bekeken hoe Ekoplaza kan bijdragen aan het oplossen of terugbrengen van de plastic soep. Hiermee is nu een belangrijke stap gezet: "Vanuit de Ekoplaza's gaan we de campagne Trash Hunters ondersteunen en het is top dat we samen met het LAB van de Plastic Soup Foundation wetenschappelijk onderbouwde duurzame keuzes kunnen maken. De app is nu voor alle smartphones beschikbaar en nog deze maand zal een update volgen waardoor we er echt mee kunnen gaan werken", vertelt Erik Does, directeur van Ekoplaza.
 
Hij geeft aan dat ze als eerste stap de cosmeticaproducten onder de loep hebben genomen. "We kunnen met trots zeggen dat ons assortiment compleet 'plastic soup proof' is. Onze cosmeticalijn van Botanique zal dan ook zo spoedig mogelijk het logo van 'look for the zero' op de verpakking krijgen om de consument zekerheid te geven dat wij geen plastic als ingrediƫnt gebruiken. Regulier is dat geen vanzelfsprekendheid en worden er microstukjes plastic of nog kleinere nanostukjes plastic als ingrediƫnt gebruikt. Niet alleen in cosmetica, maar ook bijvoorbeeld in tandpasta."
 
Voor Ekoplaza geldt dat ook het verpakkingsbeleid meer MVO aandacht krijgt. Erik: "Waar we onbewust fout zitten, zullen we dit zo spoedig mogelijk verbeteren. Nog niet alles is perfect, maar het wordt beter en we hebben nu al de enige een gecontroleerd plastic soup proof cosmetica-afdeling van supermarkten in Nederland!"

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven