Ekoplaza heeft 'plastic soup proof' cosmetica-afdeling
Hij geeft aan dat ze als eerste stap de cosmeticaproducten onder de loep hebben genomen. "We kunnen met trots zeggen dat ons assortiment compleet 'plastic soup proof' is. Onze cosmeticalijn van Botanique zal dan ook zo spoedig mogelijk het logo van 'look for the zero' op de verpakking krijgen om de consument zekerheid te geven dat wij geen plastic als ingrediënt gebruiken. Regulier is dat geen vanzelfsprekendheid en worden er microstukjes plastic of nog kleinere nanostukjes plastic als ingrediënt gebruikt. Niet alleen in cosmetica, maar ook bijvoorbeeld in tandpasta."
Voor Ekoplaza geldt dat ook het verpakkingsbeleid meer MVO aandacht krijgt. Erik: "Waar we onbewust fout zitten, zullen we dit zo spoedig mogelijk verbeteren. Nog niet alles is perfect, maar het wordt beter en we hebben nu al de enige een gecontroleerd plastic soup proof cosmetica-afdeling van supermarkten in Nederland!"
Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-01 Nieuw: Bio Astaxanthine
- 2023-05-10 Nieuw: Gezichtspeelingsbar en Conditionerbar
- 2023-05-10 Natuurlijke zonnebrandgezichtcrème laat geen witte waas achter
- 2023-04-26 Van marktkraam naar winkelschap: The Lekker Company lanceert duurzame lippenbalsem bij Kruidvat
- 2023-04-25 "Onze behandelingen zijn altijd maatwerk"
- 2023-04-21 Nieuw: Skin Food Ultra-Light Dry Oil en Aroma Shower Happiness
- 2023-04-13 Nieuwe bag-in-box bulkverpakkingen van handzeep en wasmiddel
- 2023-04-11 Nieuwe Verstevigende Gezichtsverzorging met granaatappel en maca-peptiden
- 2023-04-04 Duurzame travel-set in de KLM-Frequent-flyer-gids
- 2023-04-04 "Ik kwam zelf op het idee voor deze maskers"
- 2023-03-31 Skin Food voor op brood
- 2023-03-29 Make-over voor shower gels en nieuwe geur: Mimosa & Blackcurrent
- 2023-03-24 Nieuw Brain Health-supplement: Active Mind Complex
- 2023-03-24 Weleda volgens Nederlandse consumenten het meest duurzame beautymerk
- 2023-03-22 Nieuwe driedelige skincare-lijn voor de gevoelige huid: Find Balance
- 2023-03-13 Nieuwe shampoo & body bar voor de gevoelige huid
- 2023-03-10 Bamboovement wint Best New Product Award Vivaness 2023 met natuurlijk wegwerpscheermesje
- 2023-03-10 Miljoenste potje deodorant verkocht na bescheiden start aan de keukentafel
- 2023-02-21 "Ander geurspectrum waarmee we weer nieuwe consumenten kunnen aanspreken"
- 2023-02-13 Nieuwe rijke body butter genomineerd voor Baby Innovation Award