"100% duurzame kleding verkopen is nog niet mogelijk"
Met een piramidevormig model is op de labels aangegeven hoe duurzaam het kledingstuk is. "Op deze manier kan ik transparant zijn naar de klant. Ik wil niet dat alleen ik weet hoe duurzaam een kledingstuk is. Met het label laat ik de klant ook meedenken in hoe duurzaam ze willen zijn en houdt ik ze op die manier onbewust een spiegel voor."
Volgens haar is het materiaal het meest lastig. "Vaak als de stof duurzaam is, kom je erachter dat het niet duurzaam is geverfd. In essentie wilde ik 100% duurzame kleding verkopen maar dat is nog niet mogelijk. Ik zat hierdoor een tijdje in een worsteling of ik hier alsnog mee door zou moeten gaan, ook als het niet geheel duurzaam kan. Ik ging door want ik lig toch liever op mijn sterfbed met het idee dat ik een stap in de goede richting heb gemaakt dan dat ik alleen bakken met geld heb verdiend."
Bron: OneWorld