Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gebruikt alleen biologisch katoen

Greetings From NL verkozen tot Eco Webshop van het Jaar

Bezoekers van EcoGoodies hebben souvenirshop Greetings From NL tot Eco Webshop van het Jaar 2013 verkozen. Met 17,7% van de ruim 3.000 stemmen die zijn uitgebracht is deze nieuwe webshop de grote winnaar van dit jaar. Greetings From NL verkoopt souvenirs en cadeaus met typisch Nederlandse teksten en design, die lokaal en zo duurzaam mogelijk worden geproduceerd. Een volledig uniek concept. Souvenirs hoeven geen ouderwetse prullaria te zijn die per container uit China zijn geïmporteerd. Dat bewijst het nieuwe duurzame souvenirmerk van oprichtster Chrissie Cremers:

"Wij zijn EcoGoodies zeer dankbaar voor de nominatie en we zijn uiterst gelukkig met deze titel. Dat we als jong merk van een half jaar oud nu al deze erkenning krijgen is meer dan we ooit op hadden durven hopen. We hopen met de publiciteit een signaal uit te zenden naar onze concullega's, het is echt tijd voor een mentaliteitsverandering in de souvenirbranche. De massageproduceerde prullaria die nu 90% van de markt beheersen zijn niet alleen van inferieure kwaliteit, maar dragen ook misleidende boodschappen als 'Made In Holland' en '100% Dutch' bij zich terwijl ze in feite zijn geproduceerd in China of India."

I love patatje met

De meeste mensen kennen duurzame kleding en tassen nu wel. Maar duurzame souvenirs? Het Amsterdamse Greetings From NL startte dit jaar met het verkopen hiervan. Zoals rompers en t-shirts van biologisch katoen met gaaf design rond het thema haringen en rookworsten. Of wat dacht je van iphone hoesjes, een hutspot-schort of leuke placemats met kaas-thema? Superleuk voor oranje-evenementen als Koningsdag of het WK/EK. En voor vrienden die in het buitenland wonen, of naar het buitenland vertrekken. De souvenirs en cadeaus worden zo duurzaam en zo lokaal mogelijk geproduceerd.


Biologisch katoen

"Wanneer mogelijk, maken we gebruik van Nederlandse producenten en toeleveranciers. Zo komen onze iPhone skins, onze verpakkingen, onze webbouwers, ons drukwerk en al onze dienstverleners uit Nederland. Niet omdat we niet graag met buitenlandse toeleveranciers werken, maar omdat we vinden dat het onze taak is om als souvenirmerk de lokale economie te ondersteunen en te stimuleren. Helaas kunnen we niet altijd lokaal werken, onze textielcollectie komt uit Turkije. Er groeit simpelweg geen katoen in Nederland, en er zijn ook geen (jersey)weverijen in ons land. Onze producent in Turkije was de groenste producent die we konden vinden, het gewas wordt biologisch in Turkije verbouwd en al ons katoen is GOTS-gecertificeerd. Met het oog op de toekomst, is het wel ons streven om uiteindelijk een collectie te hebben staan die 100% duurzaam en 100% 'Made In Holland' is", aldus Cremers.

Klik hier om de webshop van Greetings From NL te bekijken.

Over de verkiezing

Voor de derde keer organiseerde website EcoGoodies.nl de eco webshop van het jaar verkiezing. Na de nominatieronde waarin elke Nederlandse of Belgische duurzame webshop kon worden genomineerd, bleven er 15 finalisten over. De bezoekers van EcoGoodies konden tot 1 december 2013 online stemmen op duurzame webwinkels. Er deden veel eco webshops mee, van starters tot gevestigde online winkels. Duurzame mode bleek onverminderd populair, maar ook shops met natuurlijke cosmetica en babykleding stonden in de lijst van finalisten. De tweede plaats ging naar eco warenhuis Kudzu.be. Fair trade sieraden webwinkel A Beautiful Story eindigde op de derde plaats.

EcoGoodies wil met de verkiezing extra publiciteit geven aan duurzamer consumeren en betrekt daarbij haar eigen bezoekers. Uit onderzoek blijkt dat nog maar 6% van consumerend Nederland een bewuste keuze maakt voor eerlijke of duurzame producten. EcoGoodies wil bewust shoppen leuk maken en het percentage bewuste consumenten vergroten.
Publicatiedatum: