

GOTS heeft volgens Jan een dermate goede naam in de wereldwijde bio-textielmarkt opgebouwd dat naar hen wel geluisterd zal worden. "GOTS is een wereldwijd begrip geworden. Al merk ik dat Europa hierin wel iets achter blijft. Ik waak er ook voor dat het GOTS-logo op een juiste manier gebruikt wordt. Het logo staat tegenwoordig maar te pas en te onpas overal bij. Op de website van GOTS staan formulieren die je kunt invullen wanneer je ziet dat het logo onrechtmatig gebruikt wordt. Dit lijkt op klikken, maar is zo belangrijk. De consument moet echt beschermd worden."

Marktontwikkelingen
Vorig jaar gaf Jan in een artikel op Biojournaal al aan bezorgd te zijn over ontwikkelingen op de natuurtextielmarkt. De situatie is nog altijd niet verbeterd. "Het niveau van textiel is de laatste jaren heel snel gedaald. Als je bekijkt welke grondstoffen er allemaal gebruikt worden, daar word ik echt niet vrolijk van", aldus Jan. "Ook heb ik het gevoel dat de kledinggiganten om me heen het begrip duurzaamheid gekaapt hebben. En ik ben niet blij met hoe ze hiermee omgaan. Het kwaliteitsniveau van het textiel daalt meer en meer."Campagne tegen kledinggigant
De bio-katoenen T-Shirts van Bo Weevil worden op dit moment ingezet in een campagne tegen kledinggigant Abercrombie&Fitch. De shirts zijn bedrukt met de tekst 'I am too beautiful to wear Abercrombie & Fitch'. Bo Weevil reageert hiermee samen met Native Circles op een uitspraak van de eigenaar van Abercrombie & Fitch. Die gaf aan dat zijn kleding te mooi is om door zwervers gedragen te worden. "In het begin ging dit heel hard, nu is het wat rustiger, maar Native Circles gaat de campagne binnenkort weer een 'push' geven."
Anna Drijver en Frederique van der Wal in de campagne-shirts.
Voor meer informatie:
Jan Schrijver
Bo Weevil
Harderwijkerweg 38A
3852 AD Ermelo
0341 562067
j.schrijver@boweevil.nl
www.boweevil.nl