Vooral automerken als Toyota en Honda staan hoog genoteerd in de 'Best Global Green Brands'-lijst. In de lijst staan niet per se bedrijven die daadwerkelijk veel doen aan duurzaamheid, maar bedrijven die het in de ogen van consumenten goed doen.
H&M is nieuw in de top vijftig, die is samengesteld door het bedrijf Interbrand, dat gespecialiseerd is in branding. Het Zweedse concern is tevens het enige modebedrijf in de lijst, en staat op plaats 46.
Het modebedrijf gebruikt sinds 2004 biologisch katoen. Vanaf 2007 biedt H&M kleding aan die gemaakt is van 100 procent biologisch katoen, en mode-items die voor de helft gemaakt zijn van duurzame materialen. In 2007 was H&M de nummer één in de wereld op het gebied van verkoop van kleding van gecertificeerd biologisch katoen, volgens Textile Exchange, een organisatie die zich inzet voor de productie van bio-katoen.
Bron: FashionUnited
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-24 MUD Jeans wint Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap
- 2022-05-23 Pakistan toont enorm potentieel voor biologisch katoen
- 2022-05-17 Yumeko en Conscious Hotels zetten volgende stap in verduurzaming hotelbranche
- 2022-05-13 Zeer grote brand bij beddenatelier Bedaffair
- 2022-05-10 "Hiermee kunnen we echt impact maken"
- 2022-04-15 Katoenen jubileum voor duurzaam warenhuis Nieuw Mos
- 2022-04-01 180% meer katoentelers sloten zich aan bij OCA
- 2022-03-21 Janneke opende groot duurzaam warenhuis in Utrecht: Green UP
- 2022-03-14 Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger kosteloos vrij aan concurrentie
- 2022-03-10 Ga de lente in met luchtig bed- en badtextiel in de kleur Silt Green
- 2022-03-09 Sock My Feet gebruikt gerecyclede PET-flessen in nieuwe sokkencollectie
- 2022-02-16 SNURK lanceert nieuwe beddengoedcollectie
- 2022-02-08 Eerste vegan kakileer ter vervanging van dierlijk leer in Spanje
- 2022-02-01 Waaraan kun je écht duurzame kleding herkennen?
- 2021-11-30 Nieuwe campagne Seepje vraagt aandacht voor milieuvervuilend wassen
- 2021-11-05 ACM vervolgt actie tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
- 2021-10-14 Vrolijke sweaters en shirts: MAG x Jan, Jans en de Kinderen
- 2021-09-27 "Groei betekent bij ons meer impact"
- 2021-09-14 Nieuwe herfst/winter collectie 2021: 'Omarming'
- 2021-09-03 Biologische kleding en textiel in nieuwe Utrechtse pop-up store