Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europeanen vinden eco-mode niet trendy

Eco-mode is bij Noord-Amerikanen meer in trek dan bij Europeanen. Dit blijkt uit een onderzoek van de Internationale University of Monaco (IUM) in samenwerking met het Franse INSEEC.

In Noord-Amerika worden de dragers van 'groene kleding' gezien als jong, trendy en met veel zelfvertrouwen. Dat vloeit voort uit het feit da veel van deze labels opgericht zijn door beroemdheden. In Europa wordt eco-mode echter als conservatief beschouwd en gelieerd aan slechte stijl. Voor de studie 'Green in Fashion' zijn 100 Europeanen en Noord-Amerikanen geïnterviewd.



Als belangrijkste redenen voor het kopen van bio-kleding werd vooral de bescherming van het milieu en het ethisch besef genoemd. Voor de meeste respondenten was het concept van groene kleding niet duidelijk. Consumenten hebben slechts vage ideeën over wat er achter het concept zit en zijn weinig weinig geïnformeerd over de productieprocessen.

"Milieubewuste consumenten zijn bereid om meer geld voor bio-voedsel te betalen, ze zien echter geen echte voordelen in bio-kleding", vertelt Sandrine Richard van IUM. Zij pleit voor verhoging van het bewustzijn bij consumenten.