Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

INIKA en WAAR organiseren #lashwithNOtrash inzamelingsactie voor Plastic Soup Foundation

Met de campagne #lashwithNOtrash die van 12 t/m 24 december 2022 loopt, creëren keten WAAR en cosmetica merk INIKA Organic samen awareness voor make-up met schadelijke microplastics. Middels een landelijke inzamelingsactie kunnen consumenten een oude mascara inleveren bij de deelnemende WAAR winkels in ruil voor een nieuwe 100% natuurlijk en Vegan INIKA Organic variant zónder microplastics. Alle opbrengsten worden gedoneerd aan de Plastic Soup Foundation en alle oude mascara verpakkingen worden gerecycled door Impackt.

Inmiddels weten we dat er per jaar 120 biljoen units aan cosmetica worden geproduceerd die vervolgens op de vuilstort belanden. Onderzoek toont aan dat 9 van de 10 verzorgingsproducten van de 4 grootste cosmeticamerken nog altijd plastic ingrediënten bevatten. Per minuut komt er tot wel 7 kilogram plastic afkomstig van cosmetica in ons milieu terecht, alleen al in Europa. Microplastics zijn teruggevonden in het menselijk bloed, longen, placenta en zelfs in borstmelk.

Marlies Kromwijk, creatief directeur van WAAR en Suzanne Smal, directeur van Biocare Products en importeur van INIKA Organic, gingen om tafel om deze probleemstelling op een ludieke manier onder de aandacht te brengen. Suzanne Smal: "Door de consument een symbolisch bedrag te laten betalen van €2,50 draagt zij bij aan een donatie voor het goede doel en geeft het ons de mogelijkheid de Plastic Soup Foundation bij deze campagne te betrekken." Marlies Kromwijk: "Ik ben trots en blij dat we samen aandacht vragen en in actie komen voor dit mondiale probleem. Daarnaast zijn de producten van INIKA ook nog eens 100% natuurlijk, biologisch & vegan. Ik voel me er letterlijk en figuurlijk een mooier mens door." 

Het moet én het kan anders. De #lashwithNOtrash campagne roept iedereen op actie te ondernemen en de boodschap te verspreiden.

Voor meer informatie:
@inikaorganic_benelux
@ditiswaar

Publicatiedatum: