Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Hans Versteegh, Go Now:

"Met ons pure gembersap bepaal je zelf hoeveel en waar je het mee gebruikt"

De populariteit van gembersap groeide enorm, maar in Nederland waren maar een aantal gembershots verkrijgbaar. Rob van Baal en Hans Versteegh, die beiden al lange tijd in de biologische gember business werken, zagen dat deze shots maar een paar procent gember en voornamelijk andere ingrediënten bevatten. Daarom besloten zij in 2018 een eigen merk te starten. Dit was de start van Go Now. Met het bedrijf bieden zij 100% biologische, pure gembersap op een transparante en duurzame manier geproduceerd. 

Hans Versteegh en Patricia van Baal op Horecava 2022

Wat is het verhaal achter Go Now?
In 1998 emigreerde Rob naar China om de taal en de cultuur te leren kennen. Daar deed hij acht jaar lang ervaring op in de biologische sector. Met een voorliefde voor gember en de geneeskrachtige werking van deze wortel richtte hij het bedrijf Now Organic op. Hiermee is hij sinds 2014 volledig gespecialiseerd in de biologische gemberteelt. Ook Hans zit al zo'n vijftien jaar in de biologische gember business en regelt de verkoop van het bedrijf vanuit Nederland. Van het poten tot het oogsten, wassen, drogen en de export naar Nederland hebben ze alles in eigen beheer. "Sinds een paar jaar zien we de vraag naar gembersap stijgen", beginnen Rob en Hans. "Wij willen ons onderscheiden van de shots met maar een paar procent gember en voornamelijk andere ingrediënten. Met ons pure gembersap bepaal je zelf hoeveel en waar je het mee gebruikt." In 2018 lanceerden zij hun eigen merk genaamd Go Now. Ze richten zich direct op de consument en verkopen daarnaast rechtstreeks de producten aan bijvoorbeeld horecabedrijven.

Een natuurlijk en gezond product op een transparante en duurzame manier
Het merk Go Now is onderscheidend doordat het 100% biologisch is. Daarnaast is het gembersap erg geconcentreerd en ideaal te mixen met eigen smoothies, thee of bruisend water. Zo bepaal je zelf waar je de gember mee mixt en hoe sterk je het drankje maakt. Het doel is om mensen te overtuigen van de kracht van gembersap en tegelijkertijd het milieu te sparen door op een duurzame manier te produceren. "We richten ons op iedereen die zich bewust is van een gezonde levensstijl en proberen dit op een duurzame manier te realiseren", vertelt Lars Versteegh. Hij is, samen met een divers team, verantwoordelijk voor alle werkzaamheid omtrent Go Now: "Dagelijks zorgen we ervoor dat alle klanten in hun behoeftes worden voorzien en de bestellingen de deur uitgaan."
 
Wat zijn de reacties?
Go Now heeft inmiddels een groot aantal echte fans opgebouwd. "Zij drinken dagelijks een gemberthee of nemen een gembershot en bestellen dan ook maandelijks grote flessen gembersap", vertelt Lars. Veel mensen leren het merk Go Now kennen via sociale media en beurzen. Hier ontdekken zij de voordelen van de Go Now producten. Naast sociale media en beurzen, genereert het merk zichtbaarheid bij klanten via de website, nieuwsbrief en retail. Zo is het gembersap onder andere te koop bij een groot aantal gezondheidswinkels en groothandels, waaronder Ekoplaza en Hanos.

Niet alleen de particulieren, maar ook de horeca is erg blij met de gebruiksvriendelijke vervanger van verse gember. "Veel horecazaken gebruiken het in allerlei smoothies, (alcoholvrije) cocktails en thee. Het scheelt ze veel tijd om alleen even een scheutje pure gembersap toe te voegen, in plaats van de gemberstronken te snijden en persen: ideaal met al dat personeelstekort!", vertelt Lars. Naast de snelheid, heeft het gembersap ook een ander groot voordeel. Doordat gember vaak stug is kunnen machines vastlopen, het gembersap van Go Now bespaart dus ook een hoop blenders.

De toekomst voor Go Now
"Iedere keer als wij een recensie ontvangen van iemand die geniet van onze sappen, of zich er oprecht beter door is gaan voelen, zijn wij trots op wat we doen. Een beter gevoel is er niet." Nu de consument enthousiast is, willen ze ook meer horecagelegenheden aantrekken. De focus ligt momenteel dan ook op het bereiken van meer horecazaken.

Een laatste tip
Tot slot heeft Lars een korte, maar krachtige laatste tip voor potentiële en beginnende ondernemers, "Begin nu. Go Now!"

Bron: Horecava


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven