Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kraft Heinz gaat binnenkort ook bio & naturel muesli in zakken van 300 kilogram leveren aan Pieter Pot

Kraft Heinz, één van de grootste voedsel- en drankbedrijven ter wereld, zet een volgende stap in haar samenwerking met de online verpakkingsvrije supermarkt, Pieter Pot. Kraft Heinz biedt hiermee een positief antwoord op de uitdaging die Pieter Pot in oktober richting de industrie lanceerde. Dat was uit uitnodiging voor een 'afvalvrije toekomst'. Kraft Heinz is de eerste grote FMCG-speler die op deze schaal innoveert in de toeleveringsketen om eten verpakkingsvrij aan consumenten te kunnen aanbieden. De beroemde chocolade hagelslag en bio & naturel muesli van het merk zullen heel wat ontbijtliefhebbers gelukkig maken.

Verpakkingsvrije toeleveringsketen als standaard
De vruchtbare samenwerking van Pieter Pot en Kraft Heinz is sinds 2021 een feit. Toen werden al enkele van de meest populaire producten van het A-merk, zoals Heinz tomatenketchup en De Ruijter hagelslag opgenomen in het assortiment. Nu hebben beide partijen besloten dat ze de impact verder willen vergroten door in de keten een blijvende systeemverandering teweeg te brengen.

"We zijn vastberaden om de verpakkingscyclus volledig circulair te maken, zowel aan de consumentenkant als de leverancierskant", vertelt Jouri Schoemaker, medeoprichter en CEO van Pieter Pot. "We begrijpen dat dit voor leveranciers veel uitdagingen met zich meebrengt, maar onze samenwerking met Kraft Heinz laat zien dat het kan. Ik hoop dat meer spelers van dit formaat zich laten inspireren en actie ondernemen om verpakkingsvrij ook aan de back-end kant de standaard te maken."

Bob Rog, Managing Director Benelux bij Kraft Heinz: "De samenwerking met Pieter Pot sluit aan op onze visie om duurzaam te groeien door consumenten wereldwijd te verrassen. We geloven dat we met onze omvang, schaal en flexibiliteit echte en positieve veranderingen binnen en buiten de muren van Kraft Heinz kunnen stimuleren."

1500 hagelslag- en 600 havermoutverpakkingen uitgespaard
Kraft Heinz heeft enkele van zijn supply chain processen aangepast om zijn voorraad pure en melkchocolade hagelslag van De Ruijter in zakken van 600 kilogram aan Pieter Pot te kunnen leveren. Daarnaast zal er binnenkort ook 100% bio & natural muesli, geleverd in zakken van 300 kilogram, aan het assortiment worden toegevoegd. Hiermee worden meer dan 1500 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard.

"Het is ons doel om tegemoet te komen aan de behoeften, wensen en verlangens van onze consumenten als het gaat om smaak, terwijl we tegelijkertijd zorgdragen voor het milieu en de gemeenschappen waarin we leven en werken", zegt Rog. "In onze aanpak bekijken we, per onderdeel van ons bedrijf, hoe we onze positieve impact kunnen vergroten. Er is veel winst te behalen op het gebied van minder, 100% recycleerbare, herbruikbare of composteerbare verpakkingen."

Pieter Pot en Kraft Heinz onderzoeken verdere impactvolle kansen, zowel op het gebied van producten als verpakkingsgroottes.

Voor meer informatie: www.pieter-pot.nl 

Publicatiedatum: