Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bijna 100 biologische bedrijven slaan de handen ineen met Hema Fresh

Bio-afzet groeit jaarlijks in China

Aangezien mensen in China steeds meer aandacht besteden aan gezondheid, neemt de consumptie van bio-groenten, bio-vlees en bio- babyvoeding jaar op jaar toe.

Uit het rapport Organic Product Certification and the Development of Organic Industry in China 2022 van de State Administration for Market Regulation blijkt dat de afzet van bio-producten in 2021 € 13,6 mld bereikte, een stijging van 18,3% ten opzichte van 2020, waarmee het land al vele jaren achtereen de vierde plaats in de wereld inneemt.

Tussen 2018 en 2021 is het aantal mensen dat biologisch voedsel koopt bij Hema Fresh verviervoudigd, met een penetratiegraad van bijna 30%. Veel klanten beginnen met het kopen van biologische groenten en breiden geleidelijk uit naar verschillende biologische voedingsmiddelen, waaronder vrouwelijke consumenten met kinderen de belangrijkste koopgroep vormen.

Om het productassortiment uit te breiden, heeft het inkoopteam van Hema Fresh veel biologische teeltbedrijven in China bezocht om betere en meer passende partners in de toeleveringsketen te vinden, zodat zij continu en stabiel bio-grondstoffen kunnen leveren.

Onder het transparante ketenmodel van Internet + Agriculture zorgt Hema Fresh voor een gegarandeerde afzet voor haar telers door stabiele consumentengroepen aan te sluiten, wat helpt de kosten te verlagen en de efficiëntie te verhogen. Als we bio-groenten als voorbeeld nemen, zijn de co-bouwbedrijven van bio-producten bij Hema Fresh uitgebreid van de oorspronkelijke 4 tot meer dan 100, die meer dan 20 provincies en steden in het hele land bestrijken.

Door contractteelt kunnen upstream-bedrijven grond efficiënter gebruiken. Wat de afzet betreft, hebben meer mensen de gewoonte ontwikkeld om bio-producten te kopen dankzij diverse online- en offline-activiteiten en dankzij de overvloedige en betaalbare grondstoffen.

Eind augustus van dit jaar hadden 96 bio-bedrijven zich aangesloten bij Hema, waarvan 46 bedrijven de lokale markt hebben verlaten en via Hema de nationale markt hebben betreden en 12 bedrijven strategische partners van Hema zijn geworden.

Bron: China Economic

Publicatiedatum: