Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Marktopzet werkt, veel animo voor onder de bedrijven"

Veel nieuwkomers tussen 2.000 bezoekers planten- en kruidenmarkt van Het Blauwe Huis

Tholen - De tweede planten- en kruidenmarkt van Het Blauwe Huis trok gisteren meer dan 2.000 bezoekers. Hiermee werden de verwachtingen overtroffen. Vorige week gaf het bedrijf in het Drentse Ruinerwold op basis van de eerdere editie begin juni aan zich op te maken voor zo'n 1.500 bezoekers. Bijzonder is het hoge aandeel nieuwe gezichten. Naar schatting bracht meer dan de helft van de mensen voor het eerst een bezoek aan Het Blauwe Huis. "Voor het team is het superleuk dat we op deze manier onze eigen producten en deze mooie plek kunnen laten zien", reageert Severijn Velmans namens Het Blauwe Huis.

Groter bereik dankzij social media
Hij geeft aan dat ze de laatste weken veel aandacht geschonken hebben aan de planten- en kruidenmarkt, onder meer op social media. "Dat werpt dus duidelijk zijn vruchten af." Het aandeel nieuwkomers lag volgens hem heel hoog. "Ik gok dat zo'n 60% van de bezoekers voor het eerst bij Het Blauwe Huis op bezoek kwam. Bij de rondleidingen hebben we dit gevraagd. Daarbij lag het percentage op ongeveer 80%. De mensen die al een keer geweest zijn doen niet per definitie mee aan de rondleiding. Veel van de mensen hebben ons online leren kennen, via via of via de obligaties. Je bereikt dus duidelijk mensen met passende interesses via social media."

Positieve reacties
Er zaten zeker ook veel bekenden bij, die na eerdere bezoeken aan open dagen van Het Blauwe Huis en de eerste planten- en kruidenmarkt in juni nu weer langskwamen. "Iedereen was ontzettend positief over de sfeer, over hoe het er uit ziet, de kramen en er was veel waardering voor de rondleidingen. Veel mensen gaven aan graag nog een keer langs te komen. Ook op social media krijgen we alleen maar positieve reacties en feedback van de bezoekers."

Veel animo voor deelname aan markt
Volgens Severijn krijgen ze steeds meer aanmeldingen voor de kramen. "Na eerdere open dagen kozen we nu bewust voor deze marktopzet met kramen. Een markt maak je eigenlijk met elkaar. Dat werkt. We merken dat hier steeds meer animo voor is onder de bedrijven. Er stonden nu zo'n 25 kramen. We geven deze bedrijven die bewust omgaan met de natuur graag een podium."

Voor meer informatie:
Severijn Velmans
Het Blauwe Huis
Buitenhuizerweg 19
7961 LX Ruinerwold
+31 (0)522 481827
[email protected] 
www.hetblauwehuis.nl