Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mont Blanc Foods introduceert de ketchuplijn van Curtice Brothers in Nederland

Geen tomatenpuree maar verse tomaten uit Toscane vormen de basis van deze sauzen

Tholen - "Van alle winkels waar we geweest zijn, hebben er misschien maar een of twee deze nieuwe sauzen niet in hun assortiment opgenomen", zegt Leo den Hamer van Mont Blanc Foods. De groothandel introduceert deze zomer de ketchuplijn van Curtice Brothers in Nederland. 

Italiaanse tomaten
"De ketchup wordt gemaakt van verse tomaten uit Toscane, in tegenstelling tot sauzen die tomatenpuree als basis hebben. Dat proef je erin terug", zegt Leo. "Niet voor niets heeft dit product al drie jaar op rij een Great Taste Award gewonnen." Naast de ketchup is er ook een curry ketchup en een sweet chilisaus.

De ketchup is veganistisch, vrij van gluten en lactose. De curry ketchup heeft de typische smaken van Zuid-Aziƫ: koriander, komijn, kardemom en fenegriek. De sweet chilisaus tot slot bevat zeven verschillende chilipepers. Omdat deze ook wordt gemaakt met verse tomaten in plaats van tomatenpuree, heeft de saus een mooie gladde consistentie.

Glazen fles
De interesse in de sauzen noemt Leo 'redelijk bizar'. "We zijn er nu een maand mee onderweg en van alle winkels waar we geweest zijn, hebben er misschien maar een of twee deze nieuwe sauzen niet in hun assortiment opgenomen", vertelt hij. De eerste herhalingsaankopen zijn al gedaan. Odin neemt de sauzen in augustus op in hun assortiment. "Ik denk dat de smaak de doorslag geeft, maar daarnaast spreekt de glazen fles ook aan. Ik vind het mooi om te zien dat er schijnbaar in een categorie waarvan je zou denken dat er al veel is, er toch ruimte is voor mooie nieuwe kwaliteitsproducten." 

In augustus staan er nog meer productlanceringen op het programma.

Voor meer informatie:
Mont Blanc Foods
Leo den Hamer
leo@montblancfoods.com 
www.montblancfoods.com