Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Natural Branding antwoord op komend plasticverbod in Frankrijk

Het AGEC-wetsvoorstel (anti-afvalwet voor een circulaire economie), dat op 30 januari in Frankrijk is aangenomen, voorziet in een verbod op plastic verpakkingen van groenten en fruit met ingang van 1 januari 2022.

Over een paar maanden zal het in Frankrijk niet meer mogelijk zijn om plastic verpakkingen te gebruiken voor een groot deel van groenten en fruit, een duidelijke trend die zich momenteel naar meer landen verspreidt.

Natural Branding van Laser Food speelt een belangrijke rol bij de identificatie van groenten en fruit, omdat het niet alleen het plastic etiket op het fruit overbodig maakt, maar ook, door de identificatie van fruit en groenten te behouden, de verpakking overbodig maakt.

De belangrijkste reden voor het gebruik van verpakkingen is meestal een marketingactie om een presentatie te verbeteren ten nadele van, in vele gevallen, de waarde van het verpakte product zelf. De consument moet niet geconditioneerd worden door het uiterlijk van de verpakking, zeker niet wanneer deze verpakkingsactie een totaal onnodige plasticvervuiling veroorzaakt.

Voor dit alles creëerde Laser Food 15 jaar geleden, in 2006, de onuitwisbare markeringstechnologie die bekend staat als Natural Branding. In die beginjaren was het moeilijk om de voordelen van deze technologie aan te tonen. Daarom kreeg het bedrijf de steun en goedkeuring van de Europese Unie, op het gebied van Eco Innovation, die aantoonde dat de koolstofvoetafdruk van de etiketten met 99% werd verminderd.

Op dit moment sluiten meer en meer milieubewuste bedrijven zich aan bij de meer dan 50 klanten in heel Europa die de Natural Branding machines gebruiken.

De technici van Laser Food hebben meer dan 30 jaar ervaring in de agrovoedingssector, wat een garantie is voor succes bij de toepassing van deze delicate technologie. Het gaat er niet om de schil te verbranden om een merkteken aan te brengen met een krachtige laser, het is eerder het tegenovergestelde: de afstelling en parametrisering vereisen kennis van het product die de agronomen die belast zijn met elke implantatie tot in de perfectie toepassen, zonder de commerciële houdbaarheid van het product aan te tasten.

De machines zijn volledig modulair, ze passen zich aan de behoeften van elke klant aan. Elke machine kan verschillende markeerkoppen hebben, al dan niet kunstmatige visie omvatten om automatisch te lokaliseren en te markeren met hoge precisie, al dan niet het sproeisysteem bevatten voor het gebruik van de contrastvloeistof die nodig is op citrus en meloenen, zoals toegestaan door verordening 510/2013 goedgekeurd door de EU in 2013 op verzoek van Laser Food.

"Daarom kunnen we, in lijn met de wetgeving die binnenkort zal worden ingevoerd, bevestigen dat een wereld zonder plastic in de verpakking van verse groenten en fruit mogelijk is," zegt Stéphane Mérit van Laser Food.

In november 2014 kreeg Laser Food de kans om wereldwijd uit te breiden met de ondertekening van een belangrijke overeenkomst met JBT Corporation, een specialist in voedingsoplossingen met aanwezigheid in meer dan 25 landen. Als onderdeel van de overeenkomst bouwt en promoot JBT nu wereldwijd het Laser Mark systeem, waardoor het economisch toegankelijker wordt voor telers en exporteurs in belangrijke fruitteeltregio's over de hele wereld.

Voor meer informatie:
Stéphane Mérit
Laser Food
+34 96 0700 522
smerit@laserfood.es
www.laserfood.es 

Publicatiedatum: