Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"In totaal 32 verschillende Illustraties vertellen het biodynamische verhaal"

Nieuwe uitstraling levert nominatie voor Packaging Award op

Tholen - Een paar maanden geleden zijn de vernieuwde Zuiver Zuivel-verpakkingen gepresenteerd. Dit is niet onopgemerkt gebleven. Het ontwerp van BOWLER & KIMCHI is genomineerd voor de Packaging Awards 2020. Op de nieuwe verpakkingen wordt duidelijk verteld waar Zuiver Zuivel en Demeter voor staan. Creative Director Kyanne Bückmann vertelt in dit artikel over hoe het vernieuwde design tot stand is gekomen.



Op de voorkant van de nieuwe meer eigentijdse verpakking staat de kernboodschap dat het zuivelmerk een stap verder gaat dan biologische zuivel. Kyanne: "Het was voor Zuiver Zuivel vooral van belang om het inhoudelijke verschil tussen de biologische en biodynamische zuivel te laten zien. En wat het onderscheid is met bio-zuivel in de supermarkt. Ik kom zelf heel regelmatig in de bio-supermarkt. Ik dacht dat Demeter gewoon een heel groot merk was en ik denk dat heel veel mensen dit zo zien."

De zoektocht die de designers zelf maakten naar het echte verhaal achter het merk, is ook gebruikt in het design. "We kwamen al snel tot de conclusie dat biodynamisch een stap verder gaat dan biologisch, dus dat besloten we op de verpakking te zetten. We hebben de boodschap zo helder en toegankelijk mogelijk neergezet", aldus Kyanne.

Boer is verhuisd
Onder de kernboodschap staat op elke Zuiver Zuivel-verpakking een illustratie dat te maken heeft met een bio-dynamisch thema. Ook de boer blijft aanwezig op de verpakking, maar is van de voorkant naar de zijkant verhuisd. Daar vertelt een Zuiver Zuivel-melkveehouder zijn persoonlijke verhaal over dit thema. "Verder leggen we in het hart op de verpakking uit wat biodynamisch inhoudt en Demeter komt over het hele design terug."

Logo 'first reading'
Het logo van Zuiver Zuivel komt duidelijker naar voren op de nieuwe verpakking. Een bewuste keuze, zo geeft Kyanne aan. "Het merk Zuiver Zuivel viel op de oude verpakking een beetje weg. Dat moet toch de 'first reading' zijn. Daarom hebben we besloten om de woorden zuiver zuivel onder elkaar te zetten. Door het logo op te delen kon het iets groter op de verpakking terugkomen. Ook hebben we de eerste letter van de merknaam vergroot."

Het biodynamische verhaal
Voor de herkenbaarheid komt de bruine rand onderaan op alle verpakkingen terug, geeft Kyanne aan. "Dit staat voor de bodem. De bruine aarde loopt helemaal door wanneer je alle Zuiver Zuivel-producten naast elkaar zet inclusief de kazen en daarboven zie je in totaal 32 verschillende illustraties terug die het biodynamische verhaal vertellen."

Voor meer informatie:

Kyanne Bückmann
BOWLER & KIMCHI
Oude Vest 41
2312 XR Leiden
06 41155558
kyanne@bolerandkimchi.com  
www.bowlerandkimchi.com