Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Hebben 3.474 kilogram plastic kunnen besparen in 2019"

#plasticfreejuly challenge van start

Tholen - De maand juli staat bij Lovechock in het teken van plasticvrij. "We willen consumenten uitdagen om mee te doen aan de #plasticfreejuly challenge. Het doel is om 31 dagen lang het plasticgebruik drastisch te verminderen", vertelt Happiness Brand Manager Inge Verschoof.

De kick-off voor Plastic Free July wordt samen met de andere bedrijven gegeven (The Good Roll, BEN&ANNA, Hydrophil en Hello Simple). "Deze bedrijven zijn allemaal net zo ver als wij op het gebied van verpakkingen, die zijn ook helemaal plasticvrij. We willen samen consumenten inspireren en hopen dat zij willen laten zien hoe zij een maand lang proberen om hun plasticgebruik te reduceren. We vragen ze om hun plasticvrije tips en trucs op social media met ons te delen. Daaraan hangen we ook een 'give away' actie. We gaan 5 giftboxes weggeven als beloning voor de meest inspirerende ideeën."

In voorbereiding op Plastic Free July heeft Lovechock haar eigen plastic free verhaal weer eens goed onder de loep genomen. "Vertellen wij duidelijk genoeg dat we staan voor plasticvrij? En weet de consument waar onze verpakkingen gemaakt worden en hoe ze deze weg moeten gooien? Dit willen we zo makkelijk mogelijk maken voor de consument en leggen we nog duidelijker uit op de website. Ook is er een blog over plastic free July geschreven en gepubliceerd."

De verpakkingen van Lovechock zijn al sinds 2011 plasticvrij. Met de hernieuwbare grondstof houtcellulose is een transparante folie gecreëerd. De houtcellulose is afkomstig van de eucalyptusboom, die weer afkomstig is van gecertificeerde duurzame bosbouw (PEFC en FSC). "De folie is gecertificeerd thuiscomposteerbaar en kan dus gewoon op de composthoop in je achtertuin."

Om de impact te begrijpen die Lovechock met haar plasticvrije folie maakt, is een berekening gemaakt voor het jaar 2019. Inge: "Hieruit bleek dat we alleen in 2019 in totaal 3.474 kilogram plastic hebben kunnen besparen. We blijven ernaar streven om onze verpakkingen te verminderen en te verbeteren om de komende jaren een nog grotere impact te maken. Er komen regelmatig nieuwe innovaties voorbij, die testen we en dan maken we steeds de afweging."

Voor meer informatie:

Inge Verschoof
Lovechock
Asterweg 20 E1
1031 HN Amsterdam
06 29440323
i.verschoof@lovechock.com  
www.lovechock.com