"Flinke sprong, we zijn benieuwd wat dit ons gaat brengen"

Producent krekelrepen initieert prijsverlaging

Tholen - Per 1 mei 2020 is zowel de inkoop- als de consumentenprijs van de Kriket krekelrepen verlaagd. Dit op eigen initiatief van Kriket. "De verwachting is dat de krekelrepen hierdoor harder zullen gaan lopen en dat consumenten ze eerder zullen proberen", vertelt Kriket-oprichter Michiel Van Meervenne. De nieuwe consumentenprijs bedraagt 1,89 in plaats van 2,09 euro.

De prijswijziging is een initiatief van Kriket zelf, zo geeft hij aan. "Onze repen zijn sinds het najaar van 2019 verkrijgbaar bij Udea. We hebben bekeken hoe de samenwerking tot nu toe verlopen is. De start was prima en tijdens de proefsessies kregen we voornamelijk positieve feedback. Er zijn verschillende marketingtools uitgeprobeerd. Denk aan proeverijen, een artikel in het magazine voor een biologische leefstijl en een mooie aanbieding. Nu hebben we besloten om ons marketingbudget integraal te besteden aan deze prijsverlaging. Dit is een flinke sprong en we zijn heel benieuwd wat dit ons gaat brengen."

Foto's: Birgit Sterckx ©

Dit is niet de enige belangrijke wijziging, vertelt Michiel. "Er is ook een schapwijziging doorgevoerd. Vanaf week 19 behoren de repen niet langer tot het RAW-schap. Ze zijn verplaatst naar het biscuit- en banketschap. Het RAW-schap bleek toch net iets te technisch en te niche voor onze producten. Hierbij gaat het om onze drie repen: Krekelreep original, Krekelreep cacao en krekelreep proteïn boost."

De biologische repen van Kriket bestaan uit een mix van noten, granen, zaden en krekelmeel. Elke reep bevat wel 20 krekels. De krekels worden gedroogd en dit vormt de basis voor een heel geconcentreerd poeder, ofwel 'krekelmeel'. "Krekelmeel is een bron van hoogwaardige eiwitten, vezels, vitamine B12, ijzer, zink en antioxidanten. Krekels zijn bovendien echte klimaathelden en verbruiken een fractie van de grondstoffen die nodig zijn om gangbare dierlijke eiwitten te produceren."

Ook bij Kriket zijn de gevolgen van de coronacrisis duidelijk merkbaar. Michiel daarover: "De eerste periode waren mensen massaal aan het hamsteren. In de webshop hebben we in april vijf keer meer verkocht dan normaal. Inmiddels is de eerste angst een beetje voorbij. Nu is het wachten op voldoende consumentenvertrouwen om nieuwe producten te proberen."

Voor meer informatie:

Michiel Van Meervenne
Kriket
+32 473 951402
michiel@kriket.be 
www.kriket.be 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven