Horecaleverancier stuurt pakketten bonen en granen thuis

Uitdagende tijden, ook voor het Belgische voedingsmerk Chalo. Op bevel van de regeringen, sloot de Belgische en Nederlandse horeca, de grote afzetmarkt van Chalo, vorige week haar deuren. Plots was het bedrijf overgeleverd aan de online sales van haar huidige range aan warme en koude dranken (onder andere Bio Chai lattes) en zoete en zoute snacks, op basis van peulvruchten, zaden, noten en gedroogd fruit.

Het personeel in tijdelijke werkloosheid plaatsen was geen optie voor het management Peter Goethals en Gita Van den Boer. "We doen ons uiterste best om hen de volledige 100% van hun loon te kunnen garanderen", schreven ze vorige week in een social media-artikel.

Nood breekt wet, dus snel werd duidelijk dat dit moment een uitgelezen kans is om de bio-producten die zusterbedrijf Beanworks Seeds & Grains van uit de hele wereld importeert, online aan te bieden aan de Chalitos, de Chalo community. "Op deze manier kan het merk de keten enorm verkorten en verlaagt het opnieuw de drempel naar ingrediënten en recepten van andere klimaten en culturen, exact onze missie", aldus het bedrijf. "Door de aankoop rechtstreeks te organiseren bij de bio-boeren kunnen we de hoge kwaliteit en de puurheid van de producten garanderen."

Het team selecteerde samen met partners, waarmee het reeds jarenlang samenwerkt, een no-nonsens aanbod bestaande uit 16 verschillende bio-bonen, -granen en -superfoods. Het meest opvallend is de op Belgische bodem geteelde bio witte quinoa. Om het gemakkelijk, snel en betaalbaar te maken combineert Chalo 14 producten in 2 pakketten. "Het ene pakket heet Lockdown Essentials en zit vol voedingsrijke basissen. Het andere pakket zit vol Superfoods om je immuunsysteem in topvorm te brengen."

De op Belgische bodem geteelde witte quinoa.

"Op deze manier hopen wij ons steentje bij te dragen om onze community zo gezond, duurzaam en gelukkig mogelijk doorheen de crisis te loodsen, social distance gerespecteerd."

De pakketten zijn verkrijgbaar online via www.chalo-inc.com / www.bol.com en via verschillende foodboxen thuis leverbaar.

Chalo betekent Let's Go, Let's move forward in het Hindi. Het bedrijf startte op op 1 april 2015 met de missie om de drempel naar betere, gezondere voeding te verlagen. Deze week viert Chalo haar 5-jarig bestaan, een virtueel feest om niet snel te vergeten en de ideale moment om haar eigen charity project uit de doeken te doen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven