Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Van een wijntje in Toscane naar een biologische wijnhandel

"Het is misschien net als het krijgen van kinderen... Wat begon als een romantisch avontuur voor twee in Toscane eindigde onverwachts, maar meer dan welkom, in een (zakelijke) uitdaging." Remzija Duzic heeft samen met haar partner Wesley begin dit jaar wijnhandel Vinofera opgezet, waarbij ze biologische wijnen vanuit heel Europa naar Nederland importeert, om deze zowel b2b als b2c te verkopen.

Meteen verkocht
"Na het proeven van deze wijnen waren wij meteen verkocht en stond voor ons vast dat wij deze wijnen bereikbaar willen maken voor heel Nederland", vertelt Remzija. Vinofera werkt inmiddels samen met verschillende horecabedrijven, leveren aan enkele winkels en openden recentelijk een webshop. "90% van onze wijnen zijn afkomstig van kleinere familiewijngaarden en dat maakt de wijn uniek en vol passie. Door het proces proef je soms per fles een verschil en is het een ware belevenis om van deze wijnen te genieten.

Deze wijnen komen van Vinofera's nieuwe Oostenrijkse partner Kemetner. De biologische (natuur)wijnen worden geproduceerd door alweer de twaalfde generatie Kemetner.

Om de wijnen voor iedereen beschikbaar te maken, werkt Vinofera niet met een vast concept in de levering aan bedrijven. "Ieder bedrijf werkt volgens zijn eigen concept en wij passen ons per bedrijf hier graag op aan. "Met dank aan ons netwerk is het mogelijk om een winkel een exclusief product te verkopen, met garantie dat deze wijn nergens anders in Nederland te koop is. Zo kunnen klanten zich onderscheiden met hun wijn. Ook het creƫren van private labels behoort tot de mogelijkheden."

Naast het uitbreiden van de handel en de webshop, is Remzija bezig met iets nieuws. "Nu richten we ons al op biologische wijnen, later dit jaar komt daar een ontzettend gaaf product bij. Een circulaire wijn, de eerste in Nederland en misschien zelfs Europa", verklapt ze.

Voor meer informatie: www.vinofera.nl 

Publicatiedatum: