Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jasper Gabriëlse (Seepje): "Achteraf gezien is de timing van onze introductie bizar"

Verkoop natuurlijke handzeep vertienvoudigd sinds uitbraak coronavirus

De onlangs gelanceerde handzepen van duurzame zeepmaker Seepje zijn op dit moment niet aan te slepen. Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop vertienvoudigd. Hiermee zijn de twee 100% natuurlijke handzepen de best lopende producten in het assortiment van Seepje. Retailers geven het bedrijf carte blanche om zo veel mogelijk handzeep aan te leveren.

"Achteraf gezien is de timing bizar, afgelopen november lanceerden we onze eerste handzeep en in december brak het coronavirus uit", vertelt Jasper Gabriëlse, mede- oprichter van Seepje. "Wereldwijd is de vraag naar zeep groter dan het aanbod, dit levert ook voor Seepje de nodige uitdagingen op, leveranciers in onze supply-chain draaien overuren. Seepje probeert de handzepen zo goed mogelijk te verdelen."

Jasper en Melvin.

Belang handen wassen
Via sociale media benadrukt Seepje het belang van handen wassen om het virus terug te dringen. Het advies van gezondheidsinstanties wereldwijd is twintig seconden handen wassen met water en gewone zeep. Jasper: "We proberen jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden. Zoals we eigenlijk altijd doen, maar nu is het belang extra groot om te voorkomen dat mensen ziek worden. En met die boodschap bereiken we een groot publiek, vorig jaar was het totale bereik van het bedrijf meer dan 13 miljoen en maandelijks worden honderdduizenden Nederlanders bereikt."

Vorig jaar verkocht Seepje 650.000 duurzame zeepproducten, waaronder afwasmiddel, allesreiniger en vloeibaar wasmiddel. De 100% natuurlijke handzepen zijn onder andere verkrijgbaar bij Etos en Albert Heijn.



Over Seepje
Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse zagen als 21-jarige studenten op televisie hoe een Nepalese vrouw een natuurlijke vorm van zeep gebruikte om te wassen. Dat riep meteen de volgende vraag op: waarom gebruiken we hier allerlei synthetische toestanden, als wassen ook natuurlijk kan? In 2013 richtten ze samen Seepje op. Seepje maakt natuurlijke was- en reinigingsproducten op basis van de beste natuurlijke ingrediënten, zoals de Sapindus mukorossi-vrucht uit de Himalaya. Seepje is B Corp en voldoet aan de strengste eisen op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en aansprakelijkheid. De producten van Seepje worden verkocht bij meer dan 2.100 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland.

Voor meer informatie: www.seepje.nl 

Publicatiedatum: