Nieuw van Speick: haarzeep en een palmolievrije lijn

Organic 3.0 in het bio-verzorgingsschap

Tholen - Er zijn een paar merken die de hoofdmoot voeren in het schap met natuurlijke verzorgingsproducten. Tot die merken behoren onder meer Urtekram en Speick, waarvan de in Deventer gevestigde groothandel Natrada exclusief distributeur is voor de Nederlandse markt. Ramon van Huffelen: "Er zijn een paar winkels die het volledige assortiment van Urtekram willen voeren. Die kiezen er voor om dit rechtstreeks bij ons af te nemen en het schap helemaal om te bouwen. Daar ben ik dan een halve dag mee bezig."

Urtekram richt zich exclusief op het natuurvoedingskanaal. "Daar is veel waardering voor. Dit is een punt waarop Urtekram zich duidelijk wil onderscheiden ten opzichte van andere merken. De afzet van deze producten groeit dan ook heel goed. Mede vanwege de toegenomen concurrentie willen natuurvoedingswinkels zich onderscheiden. Gelukkig beseffen steeds meer van onze klanten dat Urtekram een merk is waarmee ze dit kunnen doen."

Eerder dit jaar introduceerde Urtekram een alcoholvrije variant van mondwater. "De reacties daarop zijn erg positief. Er zijn toch veel mensen die waarderen dat dit product helemaal vrij van alcohol is. Sommigen gebruiken uit principe geen alcohol. Andere mensen kunnen er niet tegen of vinden het te sterk. Voor hen is dit zachte mondwater echt een uitkomst. Het mondwater van Urtekram bevat wildschors en salie."

Speick
Een ander populair merk is Speick. "Het is heel prettig om samen te werken met Speick. Dit is een heel innovatief familiebedrijf, wat duidelijk te zien is aan de meest recente productintroducties: de haarzeep en zwarte zeep. De haarzeep is een klein blokje van slechts 80 gram, maar hier kun je eindeloos lang mee doen. Mooi is ook dat er amper verpakkingsmateriaal omheen zit. Dit is echt een leuk product."

Een andere nieuwkomer is de zwarte zeep, ofwel black soap, dat actieve zwarte kool bevat. "Zwarte zeep heeft eigenlijk nog niemand. Deze zeep heeft zowel een hele grove reiniging als een heel fijne reiniging, poriëndiep dankzij de zwarte kool."

Organic 3.0
En hier blijft het niet bij: onder het mom van 'Organic 3.0' heeft Speick onlangs ook een lijn met palmolievrije producten geïntroduceerd. Het gaat om een douchegel, zeep en bodylotion. "Dat is een issue dat momenteel speelt, men wil ook in verzorgingsproducten minder palmolie gaan gebruiken. Speick heeft olijfolie gebruikt ter vervanging van de palmolie. Deze lijn vergt nog wel wat extra uitleg, zowel richting de winkelier als de consument."

Door de winkels met een totaalconcept worden nieuwe producten relatief snel opgenomen, vertelt Ramon. "Zeker de haarzeep en de black soap zijn twee heel makkelijk te verkopen producten."

Voor meer informatie:

Ramon van Huffelen
Natrada
Geert Grootestraat 1
7411 GS Deventer
055 5337799
informatie@natrada.nl  
www.natrada.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven