Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Wabel matcht deelnemende bedrijven specifiek aan bezoekende inkopers"

Krekelrepen blijken 'Jury's Favorite' tijdens UP-event

Tholen - Op 27 en 28 juni vond het B2B-event UP by Wabel plaats in Parijs, gefocust op 'disruptive upcoming brands'. Tot de deelnemers behoorde het Brusselse Kriket met haar krekelrepen. "Dit event had een zeer speciaal format, omdat het enkel gebaseerd is op matchmaking. Aan de hand van de bedrijfsprofielen matcht Wabel de deelnemende bedrijven heel specifiek aan de inkopers die de beurs bezoeken. Op basis hiervan regelen ze meetings. Hierdoor weet je op voorhand al dat je iemand voor je hebt die geïnteresseerd is in je verhaal en het product", vertelt Michiel van Meervenne, oprichter van Kriket, die tot zijn eigen verrassing ook een award mee naar huis mocht nemen.

Voor Michiel was de deelname aan dit event hierdoor zeker de moeite waard. "Ik heb inmiddels op heel wat beurzen gestaan en deze methode maakt het wel heel efficiënt. Hierdoor hoef je niet honderd keer hetzelfde praatje te houden, maar kan je heel gericht in gesprek. Als je geluk hebt, heb je tien meetings en haal je daar drie of vier nieuwe klanten uit."

Kriket won de 'Jury's Favorite' award tijdens de beurs. Er werden prijzen uitgereikt in verschillende categorieën: cosmetica, food en drinks. "Hierbij waren ze op zoek naar het beste 'disruptive food brand'. Innovatieve merken en trendsetters werden beloond. Het leuke is dat ik hierdoor automatisch een meeting kreeg met de inkopers van de Casino Group, waaronder bijvoorbeeld Naturalia valt. De tweede beursdag zat ik aan tafel met het hoofd van innovatie binnen de Casino Group. Zij bracht ons in contact met een inkoper. Natuurlijk is het afwachten wat hier uit voort zal vloeien, maar dit was een mooie kans."

Michiel neemt de prijs in ontvangst.

Op de website van UP by Wabel staat dat het evenement de merken van morgen in contact brengt met invloedrijke inkopers. De aanwezige inkopers zijn onder meer werkzaam voor Planet Organic, Naturasi, Bio c'Bon, Naturalia en Holland&Barrett.

De krekelrepen van Kriket zijn vanaf nu bij alle Belgische BioPlanet-winkels verkrijgbaar. 

Voor meer informatie over het evenement: www.upbywabel.com 

En klik hier om naar de website van Kriket te gaan.