Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Achterstand ingelopen met vernieuwende producten en displays"

Kan bio-make-up al concurreren met regulier?

Tholen – "In make-up liep de biologische sector lange tijd nog wat achter, maar die achterstand is inmiddels grotendeels ingelopen", vertelt Pieter Hofland van Yaviva, groothandel in natuurlijke cosmetica. Bij Yaviva zijn onder meer de biologische make-up-producten van Benecos en Boho verkrijgbaar. Pieter: "Dit zijn bio-merken die zich op alle niveaus kunnen meten aan reguliere merken. Sommige producten zijn zelfs goedkoper dan de reguliere tegenhanger."

Benecos heeft onlangs de collectie vernieuwd, zo geeft hij aan. "Ze hebben nu een prachtig pallet dat klanten zelf kunnen vullen. Hiervoor kan men zelf de kleurtjes uitkiezen. Ook nieuw zijn een liquid lipstick en verschillende foundation sticks. Dit zijn in regulier nog vrij nieuwe producten, daarom is het mooi dat de bio-sector hier nu al in mee gaat."

Het pallet van Benecos dat klanten zelf kunnen vullen ('my beauty pieces'). 

Volgens Pieter hebben de bio-make-up-merken zeker niet voor niets geïnvesteerd. "Ze hebben duidelijk een stap vooruit gezet met bio-cosmetica. De gevolgen hiervan merken we dagelijks hier. We zien dat 'niet-groene winkels' Benecos neerzetten en in een later stadium pas ontdekken dat het om een biologische lijn gaat. Dat is natuurlijk een heel mooie ontwikkeling. Twee jaar geleden was biologische make-up er vooral nog voor de 'groene consument'. Nu kan iedereen biologische make-up gebruiken, zonder dat ze bepaalde producten moeten missen. Afhankelijk van hun stijl of budget kan de keuze tussen Boho en Benecos gemaakt worden."

Klik hier voor een uitvergroting van deze foto van de staande displays.

Nieuwe display
Qua kleur en display's is Boho volgens hem een zeer vooruitstrevend merk. "Zo hebben ze net een speciale display voor de salons ontwikkeld. Hiermee kunnen saloneigenaren klein beginnen en dit verlaagt de drempel aanzienlijk. Hoe gaaf is het dat hierdoor een deel van de salons ook in bio-make-up wil investeren? Eerst was er maar één type display, maar ook hierin wordt de bio-make-up-branche echt volwassener." Ook Benecos heeft een nieuwe staande display geïntroduceerd. "Deze display bevat alle nieuwe producten. Dit loopt heel goed. We hebben nu al meer display's verkocht dan vorig jaar gedurende het hele jaar."

Voor meer informatie:

Pieter Hofland
Yaviva
Kwekerijweg 2B
3709 JA Zeist
0343 755287
info@yaviva.nl  
www.yaviva.nl