Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Groeipotentieel in on-the-go en het buitenland"

Internationale prijs voor Bart Veldkamp's 'no-junk tussendoortje'

Tholen - Tijdens zijn schaatscarrière werd Bart Veldkamp op tijd beoordeeld. Extra bijzonder is dus dat een jury zijn 'bites' onlangs verkoos tot het beste nieuwe merk. Dit gebeurde tijdens de Free From Functional Food & Health Ingredients-beurs die op 28 en 29 mei in Barcelona gehouden werd. "Ik was er eigenlijk helemaal niet mee bezig en toen hoorde ik opeens dat Bart's Bites de Best New Brand Award 2019 gewonnen had. Dat is natuurlijk heel erg leuk. Ik ben gewend dat de klok bepaalt wie er wint, maar dit keer was het oordeel van een jury dus bepalend", reageert Bart Veldkamp.

Het voedzame no-junk tussendoortje is sinds begin mei verkrijgbaar bij Ekoplaza. "Hier ben ik erg blij mee. Het is een niet standaard product, wat de vermarkting ook zeker extra uitdagend maakt. En om merkafbraak te voorkomen, kan het product beter bij 50 goede winkels liggen dan bij 100 verkeerde. Door de opname bij Ekoplaza zijn de producten bij de juiste doelgroep terechtgekomen. De reacties zijn erg positief. Vooral mensen die kampen met allergieën vinden het fantastisch. De bites zijn vrij van de bekendste allergenen en daardoor bij uitstek geschikt voor mensen die kampen met voedselallergieën. Het is heel fijn om goede feedback te krijgen van consumenten die op zoek zijn naar verantwoorde snacks."

Hij wil dat goede voeding altijd en voor iedereen bereikbaar is. Daarom kijkt Bart nog verder dan alleen de bio-supermarkt. "In de on-the-go-locaties zit bijvoorbeeld nog groeipotentieel. En dit geldt ook voor het buitenland. Daar kan ik de benodigde schaalvergroting uithalen die essentieel is voor een zelf producerend bedrijf. Vandaar ook mijn deelname aan de Free From-beurs." En Bart verwacht in de toekomst nog de nodige nieuwe producten te kunnen ontwikkelen.

De Olympisch schaatskampioen is van mening dat de verpakking nog verder verbeterd kan worden. "Hier wil ik zo zorgvuldig mogelijk mee omgaan. De bioplastic in de huidige verpakking is industrieel composteerbaar. Het liefst ga ik naar thuiscomposteerbaar of zelfs maar één materiaal, een zogenaamde monolaag. Plastic is op zich een prima materiaal, mits het recycleproces goed op orde is. Hierbij moeten we uitkijken dat we het verkeerde gedrag van consumenten niet gaan compenseren met hele kostbare processen of verpakkingen."

Voor meer informatie: bart@iambarts.com, www.iambarts.com