Luna e Terra, het biodynamische merk in een nieuw jasje

De komende tijd zal Luna e Terra uitgroeien tot het breedste beschikbare Demetermerk. Benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer twee bekende biodynamische merken samengaan? "Luna e Terra en Het Dichtste bij de Natuur gaan verder onder de merknaam: Luna e Terra. Daardoor ontstaat er een krachtig Demetermerk met een breed en diep assortiment en een hoge naamsbekendheid. De komende tijd wordt er gefocust op het introduceren van een mooie lijn met een nieuw design wat rust op het schap en door de winkel heen creëert", vertelt Anne van Woudenberg, Brand Manager Private Label bij Udea.

Waar staat dit Demetermerk voor?
Luna e Terra biedt basisproducten met het Demeter keurmerk die geteeld zijn op een manier die het meeste teruggeeft aan de aarde. Belang van een gezonde bodem, stimulering van biodiversiteit en een gesloten kringloop zijn kernwaarden van de biodynamische landbouw. "Deze kernwaarden zullen terug te vinden zijn op de moderne en vernieuwde verpakking", aldus Anne. "Het is fijn om weer aan dit mooie merk te mogen bouwen, de komende tijd zijn we druk bezig om beide assortimenten om te zetten naar het vernieuwde Luna e Terra. Het merk behoudt de vertrouwde recepturen en in een aantal gevallen worden deze zelfs verbeterd." Er komen meer dan 100 biodynamische producten onder het merk, verdeeld over meerdere productcategorieën.

Luna e Terra is klaar voor de toekomst
In het ontwikkeltraject van het nieuwe design is rekening gehouden met feedback vanuit winkeliers. "Hierdoor is de leesbaarheid op het schap sterk verbeterd en is het merk nog steeds herkenbaar en toegankelijker voor de consument. Ook binnen diepe productcategorieën zijn de producten onderling in de nieuwe verpakking voldoende onderscheidend. De jaarringen in het merklogo symboliseren de gesloten kringloop, typerend voor de biodynamische landbouw. Deze verpakkingselementen zorgen voor een rustig en krachtig geheel."

Waarom kiezen voor het Demetermerk Luna e Terra?
Het nieuwe Luna e Terra vertelt meer achtergrondverhalen. "Op een toegankelijke manier wordt de consument geïnformeerd over de bijzonderheden van deze vorm van landbouw. Dat gebeurt op verpakkingen middels concrete voorbeelden hoe de biodynamische teelt het specifieke product onderscheidend maakt. De consument gaat hierdoor beter begrijpen waarom deze producten van deze kwaliteit een hogere prijsstelling hebben. Een merk met Demeterkwaliteit zoals Luna e Terra is dan ook onmisbaar in het schap, wat de algehele kwaliteitsperceptie bij de consument omhoog tilt. Het is onderscheidend ten opzichte van de reguliere markt en worden winkeliers volledig ondersteund met winkelcommunicatie, zodra er voldoende producten in het schap staan. Alle vernieuwingen maken het merk toegankelijker voor de consument. Dit komt onder meer door het stijlvolle hedendaagse design en concrete verhalen over wat biodynamisch in die specifieke productgroep betekent."

Eerste binnenkomer..
Het eerste product in de nieuwe stijl is inmiddels al geïntroduceerd en exclusief verkrijgbaar bij Udea. "Dit product wordt zeer goed ontvangen. Het gaat om een mooie Griekse extra vierge olijfolie afkomstig van het schiereiland Peloponnesos."

Overgang naar het nieuwe merk
De producten onder het vernieuwde Luna e Terra krijgen een nieuw artikelnummer en EAN, tijdens de overgang worden klanten geïnformeerd over het vervangende artikel wanneer artikelen uitstromen. Dit zal geleidelijk gebeuren om foodwaste tegen te gaan.

Voor meer informatie: www.udea.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven