Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Opgenomen in het on-flight snackaanbod van Eurowings"

Krekelrepen krijgen vleugels en nieuwe smaken

Kriket introduceert twee nieuwe repen en is opgenomen in het on-flight snackaanbod van Eurowings. Dubbel nieuws dus vanuit Kriket. Oprichter Michiel Van Meervenne vertelt eerst wat meer over de nieuwe repen: "De ene, de Cocoa Chirp, kwam er na een enquête bij onze volgers over welk nieuw ingrediënt je graag in je Kriket-reep zou zien. Tachtig procent antwoordde chocolade. De andere, de Protein Boost, werd mee ontwikkeld door Aline Fobe en Tiphaine Duquesne, twee speelsters van ons nationale hockeyteam."

Red Panther Aline Fobe zegt het volgende over Kriket: "Kriket bevat alles dat ik graag heb: het is lekker - past bij mijn 'foodie kantje, innovatief - ik hou ervan om nieuwe dingen te testen en milieu-vriendelijk - ik probeer zelf toch ook steeds bewuster te leven/eten waar het kan. De nieuwe Protein Boost pas bovendien ook nog eens helemaal in mijn sportieve levensstijl."

Kriket krijgt vleugels
"Daarnaast kregen we net het geweldige nieuws dat we laureaat zijn van de meest recente NXFood pitch", aldus Michiel.

NXFood is een programma dat opgezet is door Metro om innovatieve food start-ups de kans te geven 'shelf experience' op te doen, dus om producten in een echte winkelomgeving te testen. "NXFood is in food start-up land één van de meest prestigieuze en gewilde pitches, omdat het eentje is die je heel veel geloofwaardigheid geeft, onder meer omdat er reuzen als Metro en Lufthansa achter zitten. Bovendien opereren ze vanuit Duitsland - voor de finale pitchsessie moesten we in Keulen zijn - wat toch één van de grootste en sterkste markten in de EU is. Voor bio zelfs wereldwijd de grootste markt, na de VS."

"Het programma omvat verschillende kanalen, en wij zijn als winnaar uit de bus gekomen voor waarschijnlijk de meest begeerde categorie, namelijk een samenwerking met luchtvaartmaatschappij Eurowings. Concreet worden we heel binnenkort, vanaf 1 mei, opgenomen in het on-flight snackaanbod van Eurowings."

"Waarom zo begeerd? Gedurende drie maanden kan je naast Snickers, M&Ms en Haribo's ook gewoon een Kriket-reep bestellen op elke Eurowings-vlucht. Bij de lancering van Kriket vorig jaar zeiden we een beetje gekscherend dat we een concurrent wilden worden voor Snickers en Mars, maar dat we er al zo snel naast zouden liggen hadden we nooit gedacht. De cijfers zijn alvast om van te duizelen: maandelijks telt Eurowings ruim 2 miljoen passagiers die ons zullen tegenkomen in de snack & beverages brochure. De schatting die we kregen is dat we op 3 maanden minstens moeten rekenen op 20.000 verkochte repen. Een geweldige opportuniteit dus voor ons, zowel qua exposure als qua sales, en ook de perfecte aanleiding om enkele versnellingen hoger te schakelen in Duitsland."

Dit is hoe het in de Eurowings-brochure staat:

Voor meer informatie: info@kriket.be en www.kriket.be 

Publicatiedatum: