Netto is de eerste discounter die bio-wortelen in zakken van suikerriet verkoopt

Het is geen 1 aprilgrap: vanaf 1 april verkoopt de Duitse Netto Marken-Discount gedurende 2 weken bio-wortelen in een zak van suikerriet in plaats van plastic. De klanten krijgen 2 kg Duitse wortelen in die zak. Door een duurzame verpakking te gebruiken, bespaart Netto 85% plastic. De zak is voor 99% recyclebaar en kan gemakkelijk gerecycled worden.

De campagne is de volgende stap in de betrokkenheid van Netto Marken-Discount bij duurzaamheid. Sinds begin 2019 verkoopt de discounter ook appelen in een verpakking die bestaat uit 40% zongedroogd gras. Gras is een snelgroeiend natuurlijk product. Daarnaast verbruikt de verpakking weinig water en energie; minder dan die van kartonnen verpakkingen.

Natural Branding
Sinds 2018 heeft Netto ook bio-gember in z'n natuurlijke huismerk-assortiment. Voor de belettering wordt gebruik gemaakt van laser op de schil; er is geen plastic verpakking, label of sticker. Dit zal 43 ton aan verpakking per jaar besparen. In de loop van 2019 en 2020 worden verdere maatregelen genomen om het gebruik van plastic te vermijden. 

Stap voor stap meer duurzame huismerkproducten
Netto Marken-Discount probeert al lang de verpakking van z'n huismerkproducten duurzamer te maken. Met 5.000 items en een focus op AGF heeft Netto het grootste voedingsassortiment in het discount landschap.

Vaarwel wegwerpbestek 
Aan het begin van 2019 verwijderde de keten permanent wegwerp plastic messen, vorken, lepels, bekers en glaasjes uit het assortiment. Daarmee wordt een positief signaal afgegeven en loopt het bedrijf voor op een verbod op verschillende wegwerpvoorwerpen in de hele EU.

Voor meer informatie: www.netto-online.de/sustainability.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven