Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roelien de Jonge, project manager bij Weleda:

"Beschermen van de biodiversiteit is ons centrale thema"

In 2019 vieren Natuurmonumenten en Weleda de 5e verjaardag van hun partnership, dat inmiddels is verlengd tot en met 2021. “Ook de komende jaren is het beschermen van de biodiversiteit ons centrale thema,” vertelt Roelien de Jonge, projectmanager bij Weleda. Natuurmonumenten zet zich al jaren in voor de natuur in Nederland zodat de achteruitgang van biodiversiteit kan worden afgeremd. Voor Weleda is het behoud van biodiversiteit onlosmakelijk verbonden met de missie van het bedrijf. "We willen de gift van de natuur doorgeven aan de mens," legt Roelien uit. “Dit doen we met onze verzorgingsproducten die uitsluitend natuurlijke ingrediënten bevatten. Om te voorkomen dat onze grondstoffen uitgeput raken, moeten we de natuur beschermen, ook lokaal. Daarnaast vinden we het vanzelfsprekend dat we teruggeven aan de natuur. We krijgen immers zoveel."

Geef ruimte aan de natuur
Met de campagne van 2019 willen Natuurmonumenten en Weleda meer ruimte maken voor natuur. Meer natuur betekent meer ruimte voor planten en dieren die met uitsterven bedreigd worden. Per verkocht product doneert Weleda een bedrag dat Natuurmonumenten in staat stelt om 1 vierkante meter natuur te creëren. Dit kan om het herstellen en ontwikkelen van bestaande natuur gaan, maar ook om het aanleggen van nieuwe natuur.

Ook in jouw achtertuin
Naast het doneren van geld aan Natuurmonumenten heeft de campagne ook als doel om de consument te motiveren om zelf ruimte te maken voor natuur. Hiervoor worden concrete tips gegeven zodat iedereen aan de slag kan in zijn eigen achtertuin of balkon. Roelien de Jonge: "Met creativiteit kom je al een heel eind en het hoeft niet veel te kosten. Zelfs met een kleine oppervlakte kun je al een verschil maken want elk stukje natuur telt en samen zorgen ze voor een groot geheel."

Voor meer informatie:

www.weleda.nl/natuurmonumenten

 

 

Publicatiedatum: