
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Ik dacht eigenlijk dat dit in ons kleine land niet mogelijk was"
- Veiligheidswaarschuwing Pure Goat Company Volledige Zuigelingenvoeding 1, 800 gram
- Biologische melkprijs Eko-Holland stijgt met 2 euro
- Mimo: Biologische chocolate-chipkoekjes om af te bakken
- "Het beleid ter ondersteuning van de biologische landbouw in Frankrijk blijft ontoereikend"
Top 5 - afgelopen week
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- De Speld steekt de draak met biologisch
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Eosta initieert Dr. Goodfood-campagne in 2018
"Eerst hogere groente- en fruitconsumptie, dan komt bio vanzelf"
Tholen – "We leven in een wereld waarin we worden gevoed door de voedingsmiddelenindustrie die geen oog heeft voor gezondheid en worden behandeld door een gezondheidszorg die weinig ruimte laat voor gezonde voeding." Michaël Wilde van Eosta weet haarscherp de paradox van de huidige tijdgeest te verwoorden. In de nog nader uit te rollen 'Dr. Goodfood'-campagne belicht het in Waddinxveen gevestigde handelsbedrijf in biologische groenten en fruit het thema proactieve gezondheid. Eosta treedt later naar buiten met de precieze invulling van de campagne.

De campagne stipt één van de zes thema's aan waarmee Eosta en diens partners het komende jaar bij de markt voor binnen- en buitenlandse natuurvoedingswinkeliers over de bühne komt. "Het grote vraagstuk tijdens de BIOFACH is niet voor niets hoe de speciaalzaak zich van de supermarkt kan blijven onderscheiden", vertelt Michaël. Alle thema's fungeren als een soort ingrediëntenlijst waarmee winkeliers een uniek menu kunnen samenstellen.
Deze nieuwe campagne kan gezien worden als de spirituele opvolger van de Health Wonders waar Eosta vorig jaar groots mee uitpakte: de pillendoosjes gevuld met gember, kurkuma en mierikswortel. Michaël benadrukt dat deze producten ook het komende jaar deel blijven uitmaken van Eosta's portfolio, maar dat de focus ten opzichte van de nieuwste campagne behoorlijk verschilt. "Op gezondheidsgebied zijn de Health Wonders de crème de la crème van de industrie, maar de sector is er natuurlijk bij gebaat het gezondheidsvraagstuk breder te trekken, door als vertrekpunt te nemen dat de groente- en fruitconsumptie an sich verhoogd zou moeten worden, of het nu om gangbare of biologische producten gaat. Laten we eerst maar eens zorgen dat we dat gewenste niveau halen, dan zal je zien dat men automatisch meer biologisch gaat eten."
Voor meer informatie: www.eosta.nl
Publicatiedatum:
Auteur:
Vincent
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-04 Fotoreportage: Agro Duiveland officieel geopend
- 2022-07-04 "Het beleid ter ondersteuning van de biologische landbouw in Frankrijk blijft ontoereikend"
- 2022-07-04 Duitsland krijgt overkoepelende vereniging voor biologische plantenveredeling
- 2022-07-01 Demoveldbijeenkomsten robuuste aardappelrassen: 4, 11 en 20 juli
- 2022-06-30 "Leg biologische producten bij elkaar voor 60% meer omzet"
- 2022-06-29 Biologische blauwe bessenteelt plust in Peru
- 2022-06-29 "Voedseleducatie zou al moeten beginnen op het moment dat kinderen geboren worden"
- 2022-06-28 "Zimbabwe kan export biologische gewassen benutten"
- 2022-06-27 Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- 2022-06-24 Johan Groen naar Geersing Potato Specialist
- 2022-06-24 Portfolio DSV TerraLife biologische groenbemestermengsels vernieuwd
- 2022-06-24 "Politieke druk overschaduwt wetenschappelijke basis nieuwe wetgeving koudebehandeling Zuid-Afrikaanse sinaasappelen"
- 2022-06-23 "Op deze korte termijn uitgesloten worden van de Europese biologische markt, doet pijn en brengt voortbestaan van onze telers in gevaar"
- 2022-06-21 Nautilus Organic en FruitMasters lanceren biologisch afzet- en kennisplatform BioMasters
- 2022-06-21 Pcfruit maakt specifieke gewasbeschermingslijsten voor erkende bio middelen
- 2022-06-20 "Goede vraag naar limes, maar volop uitdagingen om ze in Europa te krijgen"
- 2022-06-20 Veel belangstelling voor demonstratie cameraschoffel-systemen
- 2022-06-17 Overijssels versnellingsprogramma stimuleert teelt en afzet eiwitrijke gewassen
- 2022-06-17 Peruaanse export bio-bananen -20% in eerste kwartaal
- 2022-06-16 Eiwitboeren bundelen krachten voor betere positie in de keten