Op 30 maart is Urtekram op de prestigieuze eerste plaats in de Deense duurzame merk index 2017 (sustainable brand index 2017) terechtgekomen. De duurzame merk-Index is de grootste studie van de Noordelijke regio gericht op de consument perceptie van duurzaamheid. Sustainable Brand Insight is het bedrijf achter de studie, die was gebaseerd op 32.000 interviews met consumenten in de Scandinavische landen en Nederland over de mate waarin zij merken als duurzame ervaren.
Sustainable Brand Insight selecteert de merken zelf voor opname in het onderzoek, gebaseerd op hun niveau van activiteiten in het land in kwestie, hun omzet en marktaandeel, evenals algemene naamsbekendheid in de betrokken markt. De studie is gebaseerd op de duurzame doelstellingen van de Verenigde Naties zoals omschreven in de UN Global Compact uitganspunten en de duurzame ontwikkelingsdoelen.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
- Bionext verzoekt het Kabinet dringend om tot werkbare oplossingen met de boeren te komen
- Deze kilo paprika kost eigenlijk bíjna 5 euro
- Supermarkten schuiven niet aan in Remkes' stikstofdebat
- "Ik ben een gelukkig man"
Top 5 - afgelopen week
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Zeewierboerderij en verwerkingsunit Dutch Seaweed Group Skal-gecertificeerd
- Stadsmeisje Annemiek werd biologische boerin
Top 5 - afgelopen maand
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- In Memoriam: Jaap van Westering
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-17 NVWA publiceert handboek Voedingssupplementen met tips voor bedrijfsleven
- 2022-08-15 "De grootste uitdaging is om hier een goed consistent product van te maken"
- 2022-08-08 Nieuwe verstevigende gezichtsverzorging van lavera
- 2022-07-22 Vier natuurlijke skincare essentials voor een minimalistische routine
- 2022-07-21 Natuurlijk kraampakket: een cadeautje om uit te pakken
- 2022-07-06 "Hiermee blijft de xylitol lang genoeg in de mond"
- 2022-07-04 Seepje grote winnaar eerste editie De Social EnterPrizes
- 2022-06-30 Nieuw: afwasmiddel Spetterende Eucalyptus
- 2022-06-14 Glazen supplementenpotjes voor Royal Green
- 2022-06-10 Nieuwe cadeausets voor mannen
- 2022-05-24 Kaerel introduceert de Shaving Set
- 2022-05-24 "Deze cranberryzaadolie past helemaal in mijn visie op skincare"
- 2022-05-03 Nieuw self care merk: Rose Lou
- 2022-05-02 Limited edition versies van l'Huile by CÎME naar aanleiding van 10e verjaardag
- 2022-04-26 "Het Zeepkompas geeft meer overzicht en houvast"
- 2022-04-22 Nominaties voor de Lush Prize 2022 geopend
- 2022-04-13 Nieuwe look voor INIKA Organic
- 2022-04-07 Bijna 9 op de 10 producten van grote cosmeticamerken bevatten microplastics
- 2022-04-01 Weleda introduceert vier Shower Bars
- 2022-04-01 Opmerkelijk nieuws vandaag