Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Stijging 'Free From'-voedingsproducten in Verenigd Koninkrijk
Consumenten in het Verenigd Koninkrijk hebben dit jaar meer dan 175 miljoen pond (206,5 miljoen euro) meer besteed aan vers fruit dan vorig jaar. Terwijl de fruitverkoop steeg, maakte het land ook een stijging door van 122,9 miljoen pond (€144,5 miljoen euro), een stijging van 18,9 procent in de verkoop van 'Free From'-producten. Dit weerspiegelt de stijgende trend richting gezondheid. Dit alles blijkt uit Nielsons jaarlijkse analyse van de supermarktverkoop.
De groei van de 'Free From-verkoop' betekent dat de categorie nu 772,2 miljoen pond (908 miljoen euro) per jaar waard is en groter is geworden dan thee, wat vooral in het Verenigd Koninkrijk indrukwekkend is. Het product dat ook in populariteit stijgt is de avocado, waar consumenten dit jaar bijna 50 miljoen pond (58,8 miljoen euro) meer aan uitgaven. Dat maakt de avocado het snelst groeiende voedingsmiddel.