Flyer vertelt over herkomst biologische ananassen

De biologische ananassen van Nature & More zijn voorzien van een miniflyer die vertelt waar het fruit geproduceerd werd, door welke teler en de wijze waarop die teler te werk ging. Je kunt namelijk een kaartje bevestigen aan de kroon van de vrucht. Het merk wil hiermee de verborgen kosten van ananasteelt inzichtelijk maken.



Op de kaartjes van de ananas van teler Andres kun je bijvoorbeeld aflezen dat zijn bio-ananas de maatschappij 2.013 euro voordeel oplevert ten opzichte van gangbare ananas voor het klimaat, en 805 euro voor water, per hectare per jaar. Wat zijn die verborgen kosten precies? Dat zijn verliesposten zoals watervervuiling door kunstmest, of de bijensterfte door gewasbeschermingsmiddelen en gebrek aan voedselbronnen.

Nature & More, het merk van Eosta voor biologische groente en fruit, lanceerde dit jaar de Europa-brede campagne 'The True Cost of Food'. De producten in de winkel zoals peren, sinaasappelen, citrus en druiven werden voorzien van kaartjes met informatie over de verborgen kosten van voedselproductie. De kunst is echter om als leverancier die informatie ook echt in het winkelschap te krijgen; niet elk verkooppunt ziet het zitten om flyers bij de producten te verstrekken.

De ananassen zijn breed te verkrijgen; vooral in natuurvoedingswinkels maar ook in supermarkten in Duitsland, Nederland, Zweden, Belgiƫ, Frankrijk, Denemarken, Finland en andere landen.

Voor meer informatie:
www.natureandmore.nl
www.eosta.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven