Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

"Isola Bio in jaar tijd met 40 procent gegroeid"

Omzet Wessanen-merken: +14,4 in eerste half jaar van 2015

In het eerste half jaar van 2015 heeft Wessanen een sterke autonome groei van de eigen merken mogen noteren: 14,4 procent (13,3 procent in het tweede kwartaal). Christophe Barnouin, CEO van Wessanen: "We hebben in de eerste helft van dit jaar goede vooruitgang geboekt in onze strategie om de Europese marktleider in gezonde en duurzame voeding te worden. We bereikten een autonome groei van 14,4 procent van onze eigen merken in het eerste half jaar. Hiermee hebben we duidelijk een sterkere marktpositie gekregen. Bjorg heeft in Frankrijk momenteel het hoogste marktaandeel ooit bereikt. We hebben onze marketinginvesteringen in het eerste half jaar aanzienlijk verhoogd om onze merken een voorsprong te geven in de markt."

Christophe sprak over over de situatie rond de nieuwste toevoeging in het merkenportfolio: Abafoods. "De integratie van ons meest recente nieuwe 'familielid' Abafood vordert goed en dit bedrijf blijft sterk presteren. Het merk Isola Bio is ten opzichte van vorig jaar rond deze tijd met meer dan 40 procent gegroeid. De andere activiteiten - Clipper en Alter Eco - die we in de afgelopen jaren geïntegreerd hebben doen het ook goed."

Hij geeft aan dat de strategie werkt. "Onze focus ligt nu op verdere verbetering van de uitvoering. Meer en meer mensen in Europa worden zich bewust dat wat ze eten een grote invloed heeft op hun gezondheid en op onze planeet: een voedselrevolutie in Europa staat op het punt van beginnen en Wessanen wil een leidende rol hierin spelen."

Voor meer informatie: www.wessanen.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven