In het eerste half jaar van 2015 heeft Wessanen een sterke autonome groei van de eigen merken mogen noteren: 14,4 procent (13,3 procent in het tweede kwartaal). Christophe Barnouin, CEO van Wessanen: "We hebben in de eerste helft van dit jaar goede vooruitgang geboekt in onze strategie om de Europese marktleider in gezonde en duurzame voeding te worden. We bereikten een autonome groei van 14,4 procent van onze eigen merken in het eerste half jaar. Hiermee hebben we duidelijk een sterkere marktpositie gekregen. Bjorg heeft in Frankrijk momenteel het hoogste marktaandeel ooit bereikt. We hebben onze marketinginvesteringen in het eerste half jaar aanzienlijk verhoogd om onze merken een voorsprong te geven in de markt."
Christophe sprak over over de situatie rond de nieuwste toevoeging in het merkenportfolio: Abafoods. "De integratie van ons meest recente nieuwe 'familielid' Abafood vordert goed en dit bedrijf blijft sterk presteren. Het merk Isola Bio is ten opzichte van vorig jaar rond deze tijd met meer dan 40 procent gegroeid. De andere activiteiten - Clipper en Alter Eco - die we in de afgelopen jaren geïntegreerd hebben doen het ook goed."
Hij geeft aan dat de strategie werkt. "Onze focus ligt nu op verdere verbetering van de uitvoering. Meer en meer mensen in Europa worden zich bewust dat wat ze eten een grote invloed heeft op hun gezondheid en op onze planeet: een voedselrevolutie in Europa staat op het punt van beginnen en Wessanen wil een leidende rol hierin spelen."
Voor meer informatie: www.wessanen.com

Abonneren
Vacatures
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
- Verkoper Buitendienst
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
"Isola Bio in jaar tijd met 40 procent gegroeid"
Omzet Wessanen-merken: +14,4 in eerste half jaar van 2015
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-20 "Eigenlijk draait meesterschap om passie en liefde voor het product en hoe dat tot stand komt"
- 2023-03-16 "De nieuwe bananenbroodmixen passen heel goed bij de doelgroep"
- 2023-03-15 Nieuwe linzenmiso en Mikawa mirin
- 2023-03-09 "We gaan nog opvallender vermelden dat we geen suiker- en zoetstoffen toevoegen"
- 2023-03-01 Waarom scoren biologische producten vaak slecht in producttesten?
- 2023-03-01 Nederlands vlaggetje maakt oorsprong van sojabonen nog duidelijker
- 2023-02-21 Belgische webshop Pit&Pit breidt uit en biedt gezonde voeding aan in heel België en Frankrijk
- 2023-02-17 Spelt van Nederlandse bodem: meer lokaal, meer vruchtwisseling
- 2023-02-15 Nieuwe reeks paaseitjes in verschillende smaken
- 2023-02-13 Nieuwe chips van lokaal geteelde zoete aardappelen
- 2023-02-07 "Onze nieuwe kokosvlokken zijn een perfect knapperig glutenvrij ontbijtgraan"
- 2023-02-07 "Verrassende smaakcombinaties en nieuwe chocoladerecepturen te zien en te proeven"
- 2023-02-03 Dankzij koekjes 153 m2 biodynamische landbouwgrond aangekocht
- 2023-02-02 Nieuwe melkchocolade-alternatieven zonder de traditionele melkvervanger
- 2023-01-31 De keuze is gevallen op de 'Flips'
- 2023-01-31 Nieuwe biologische en vegan notenpasta's met 85% notenaandeel
- 2023-01-30 "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- 2023-01-24 "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- 2023-01-13 Nieuw streekproduct: biologische zonnebloemolie van Nederlandse bodem
- 2023-01-13 Nieuwe haverrepen met zachte textuur: MadeGood Mornings