Chocolade scoort
De Nederlandse consument waardeert het chocoladeschap in de supermarkt hoger (7,01) ten opzichte van vorig jaar (6,89). Twee keer per jaar voert GfK het Foodrapport uit, hierin wordt het complete imago van de supermarkt gemeten. De waardering voor de totale supermarkt kent een score van 7,53 op basis van het laatste Food Zomerrapport. "Het afgelopen jaar is de assortimentsbreedte op chocolade gegroeid, het is goed om te zien dat dit zich vertaalt in een positievere waardering door consumenten. De resultaten van 2015 laten zien dat de stijging in waardering bovengemiddeld te danken is aan een verbetering op service-aspecten, denk aan keuze aan (nieuwe) producten en merken én aantrekkelijkheid van het schap", aldus Martine Olijslagers-Kuip, Business Executive Manager Confectionery bij Nestlé Nederland. "Dit sluit aan bij de categorievisie van Nestlé: meer chocolade met keuze en verleiding. Eén van de categorie groeiadviezen van Nestlé luidt dan ook: bied de shopper een breed assortiment, ook ten aanzien van keuzemogelijkheden in verschillende porties, zorg voor verrassend aanbod en stimuleer zo impuls. Er is binnen service overigens nog meer ruimte om te groeien, dus hierin zullen we per retailer specifiek bekijken waar voor hen de kansen liggen."Albert Heijn voor vierde jaar beste chocolade-supermarkt
Albert Heijn is winnaar van het Nestlé GfK chocolade zomerrapport 2015, deze supermarkt weet zich het beste te onderscheiden op service. Hieronder vallen de keuze in assortiment, nieuwe producten, maar ook de overzichtelijkheid van het schap. Deze overwinning is bijzonder omdat Albert Heijn voor de vierde keer op rij winnaar is. Plus en Dirk laten ten opzichte van vorig jaar een goede stijging zien en zij eindigen hiermee op de tweede en derde plaats.Voor meer informatie: www.nestle.nl