Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ik wil geen pact up milking and packed up farming"

The Moo Man op het Food Film Festival

Zondag 11 mei aanstaande komt bio-veehouder Stephan Hook alias The Moo Man naar de vertoning van The Moo Man op het Food Film Festival in de Westergasfabriek (Amsterdam). Samen met Bas de Groot van Terroir Rauwe Melk zal hij na de vertoning te bevragen zijn in een Q&A.

De documentaire The Moo Man is een wonderbaarlijk verhaal over een eigenzinnige veehouder en zijn al even eigenzinnige karakters van koeien, gefilmd over een periode van vier jaar in het moerasgebied van Pevensey Levels in East Sussex, Engeland. In een poging zijn boerenfamiliebedrijf te redden keert Stephen Hook zijn rug naar de melkindustrie en supermarkten toe, die enkel de melkprijs omlaag drijven. Door zijn melk direct en rauw af te zetten. Deze keuze voor kleinschaligheid en een nauwe band met zijn vijfenvijftig koeien hebben een emotioneel prijskaartje. Een innemende, intieme film die verrassend genoeg enkele belangrijke kwesties aankaart.



Ondertussen zijn we een twee jaar na de première van de film en is het bedrijf van Stephan en Vader Phil Hook & Son uitgegroeid tot een bedrijf die 70 dieren melkt en naast 2 markten in Londen ook nog aan het pionieren zijn met het leveren van hun producten door het hele land. Met momenteel 20 man op de loonlijst is het bedrijf zeer succesvol maar ook kwetsbaar door de discussie en regelgeving omtrent rauwe melk. Opgepakt als een crimineel en ondervraagd door de politie. Het leven van de raw milk farmer gaat niet alleen over rozen.



Bas de Groot is naar aanleiding van zijn privéverslaving aan melk en de verwondering dat een product wat zo smaakvol en eigen kan zijn, begonnen met de zoektocht naar de smaak van de Nederlandse melk. Kan melk net als wijn een terroir product worden met die zelfde kwaliteit en bijbehorende waarde? Dit doet hij onder de naam Terroir Rauwe Melk.

Bas de Groot is tevens agent van The Moo Man voor Nederland. Voor het organiseren van een vertoning van The Moo Man kunt u contact opnemen via 06 28187795 of themoomannl@gmail.com.

Voor meer informatie:

Website The Moo Man, Facebook Terroir Rauwe Melk, website Hook & Son, website Food Film Festival.
Publicatiedatum: