Terugblik op 2013 met Zuiver Zuivel

Nu het einde van het jaar 2013 nadert is het voor Zuiver Zuivel tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar. "We kijken met een goed gevoel terug op 2013", vertelt Corine Witkamp, die in dit artikel een overzicht geeft van de hoogtepunten van Zuiver Zuivel in het afgelopen jaar.

Light 30+ kaas

Begin december heeft Zuiver Zuivel light 30+ kaas jong belegen geïntroduceerd. Corine vertelt dat deze kaas minimaal 40% minder vet bevat dan 50+-kaas. "Bovendien is de kaas voller van smaak dan andere light-kaas. Dit is te danken aan de speciale receptuur en natuurlijke rijping. We zijn nog volop bezig met de introductie. Zo gaan we bij alle natuurvoedingswinkels langs om de kaas te laten proeven. Er wordt erg enthousiast op gereageerd."


0,5 liter-verpakking

Dit was niet het enige nieuwe product dat in 2013 aan het Zuiver Zuivel-assortiment toegevoegd is. Sinds mei zijn namelijk de EKO karnemelk en halfvolle melk ook in 0,5 liter verkrijgbaar in de natuurvoedingswinkels. "Deze kleinere verpakkingen zijn handig voor mensen die even tussendoor wat melk willen drinken of geen behoefte hebben aan een groot pak van 1 liter. Daarvoor is dit formaat ideaal."


Lekker naar de Boer

Op 22 en 23 juni deden 17 veehouders van Zuiver Zuivel mee aan Lekker naar de Boer. "Het is goed om te merken dat een grote groep van onze boeren met veel enthousiasme meedoet aan dit evenement. Ze hebben hierdoor hun verhaal weer aan een grote groep consumenten kunnen vertellen. We kijken nu al uit naar Lekker naar de Boer 2014."

Melkveeproject in Malawi

Aan het begin van het jaar draaide het bij Zuiver Zuivel vooral om een speciale actie voor Heifer Nederland. Deze organisatie leidt arme Afrikaanse gezinnen op tot boeren en boerinnen en geeft hen koeien, geiten of kippen. Door Zuiver Zuivel werd geld ingezameld voor een melkveeproject in Malawi. Consumenten konden door Zuiver Zuivel-producten aan te schaffen sparen voor een koe. "Deze succesvolle actie heeft 15.000 euro opgebracht. Met dit bedrag kan Heifer Nederland twintig vrouwen in Malawi opleiden tot boerin en een melkkoe schenken. Een intensief trainingstraject en een hoge kwaliteit melkkoe kost namelijk samen 750 euro. Dit is een mooi eindresultaat en zijn dan ook onze consumenten dankbaar voor het meesparen aan deze actie."


Gladys Chamoto uit Malawi.

Kijk voor meer informatie over Zuiver Zuivel op www.zuiverzuivel.nl.

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven