Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De pannetjes werden op een gegeven moment ketels"

Natucos focust nu volledig op productie natuurcosmetica

Tholen – Natucos kan zich sinds een paar maanden volledig focussen op de productie van natuurcosmetica. Het eigen merk Harmonie is namelijk aan het begin van de zomer overgenomen door Frenchtop. "Wij vonden dit een noodzakelijke stap om het merk verder door te laten groeien. En wij kunnen ons nu volledig focussen op onze specialiteit: de productie van natuurcosmetica voor private labels. Onze systemen zijn er helemaal op gebaseerd om met die natuurlijke grondstoffen om te gaan. Geen product is hetzelfde, we leveren echt maatwerk voor de klant", vertelt Dick van Asch, directeur van Natucos.


Dick in de showroom van Natucos.

Dick beschikt over zo'n veertig jaar ervaring in de natuurcosmetica. We kunnen spreken van een uit de hand gelopen hobby. Het begon bij de ontwikkeling van zijn eerste eigen handcrème. En na het opzetten van een eigen natuurcosmeticalijn (Yin Yang Natural Balance, de voorganger van Harmonie) is Dick ook voor anderen natuurcosmetische producten gaan produceren. "Je groeit op een gegeven moment echt het wereldje in. Ik besloot de door mij opgedane kennis ook voor anderen te gaan inzetten. De pannetjes worden dan op een gegeven moment ketels. Momenteel komen de bedrijven zelf naar me toe met verzoeken, dat is eigenlijk bizar als je bedenkt hoe ik begonnen ben."


Deze dames vullen de potjes met zalf.

Nu is de tijd dus rijp voor Natucos om zich enkel op de productie te gaan focussen. Dick gaat voor kwalitatief hoogstaande producten: "Ik wil geen 'hocus pocus' cosmetica maken. Het gaat voor mij om een eerlijk natuurlijk product dat aansluit op de werking van de huid. Olie moet daarom ook echt op de huidvetten lijken. We beschikken hier inmiddels over ongeveer 900 recepten."

Dick vertelt dat Natucos daarnaast ook steeds verder professionaliseert om aan alle wettelijke eisen te blijven voldoen, zoals GMP normering en alle certificeringen voor natuurcosmetica waaronder BDIH, Icada en Ecocontrol. Natucos produceert 1.000.000 eenheden per jaar. "Dat komt neer op tussen de 4000 en 6000 eenheden per dag. We maken kleine oplages, aangezien de producten binnen 1,5 jaar bij de klant moeten staan. We maken ook nooit meer dan dat de klant in acht maanden kan verkopen. Dit komt omdat de grondstoffen vers moeten blijven."


Een deel van de ingrediënten.

Dick geeft aan dat de natuurcosmeticabranche inmiddels een volwassen branche is geworden, welke sterk groeit. De producent wil het begrip natuurcosmetica de komende tijd verder uit gaan bouwen. “Ik ga ook zeker nog de nodige jaren verder en ik bereid graag de volgende generatie voor op de toekomst.”
 
Voor meer informatie:

Dick van Asch
Natucos
Castricummer Werf 132
1901 RS Castricum
0251 670810
djvanasch@natucos.nl
www.natucos.nl