"We zijn erg benieuwd naar de reacties vanuit de winkels"

Veel nieuws van La BIO IDEA

Tholen - Er zijn weer volop ontwikkelingen te melden vanuit DO-IT in Barneveld. "In nauwe samenwerking met onze vaste producenten zijn we de laatste tijd erg druk geweest met de ontwikkeling van diverse nieuwe producten. Een aantal van deze producten is inmiddels verkrijgbaar via het natuurvoedingskanaal. We zijn zoals altijd heel erg benieuwd naar reacties vanuit de winkels en vanuit de consument", vertelt Annemiek Flantua, sinds vorig jaar werkzaam als marketing communications manager bij DO-IT.



Ook worden de verpakkingen van La BIO IDEA opgefrist. "De huidige sepiakleurige lucht wordt vervangen door een stralende blauwe lucht, waardoor de producten er beter uitspringen op het schap. De meeste nieuwe producten stromen al in met de nieuwe blauwe lucht. In de komende 12 maanden zal de rest van de verpakkingen worden aangepast."


Diverse rijstvarianten in de opgefriste La BIO IDEA-verpakkingen.

La BIO IDEA

La BIO IDEA is inmiddels niet meer weg te denken uit het natuurvoedingsschap. DO-IT werkt voor de productlijn La BIO IDEA samen met diverse kleine (familie)bedrijven, waaronder een groep Siciliaanse producenten. "Deze jarenlange samenwerking is ontstaan toen DO-IT-oprichter Poppe Braam met hen in contact kwam. Ze produceerden prachtige producten, maar konden deze niet kwijt. Na omschakeling naar biologisch is van daaruit het merk La BIO IDEA ontstaan. Nog altijd wordt de La BIO IDEA-pasta geproduceerd in de Siciliaanse pastafabriek. Ook worden de olijfolie, de citrusproducten en de pesto's op het Italiaanse eiland geproduceerd. Hiervoor werken we samen met verschillende Siciliaanse familiebedrijven."

Niet alle La BIO IDEA-producten komen van Siciliƫ. De La BIO IDEA familie is inmiddels uitgebreid met de producten van diverse andere biologische familiebedrijven. Zo worden de tomatenproducten geproduceerd in midden-Italiƫ, En de rijst groeit op de Po-vlakte. "We willen de producten daar vandaan halen waar het specialisme ligt."


Drie verschillende Tortellini's van La BIO IDEA.

Verhaal achter het product

DO-IT is nog op zoek naar de beste manier om de verhalen achter producten te vertellen aan de consument. "Er zitten zoveel mooie verhalen achter onze producten, die we graag met de consumenten willen delen. Dat is echt nog een uitdaging en daar gaan we de komende periode mee aan de slag." Annemiek vertelt dat het voor DO-IT belangrijk is om te weten hoe winkeliers en consumenten tegen de merken La BIO IDEA en Amaizin aankijken. "Daarom proberen we hier met hen over te praten. Mijn collega Dorinda bezoekt ook de hele week winkels, daardoor blijven we goed op de hoogte van wat er speelt onder de consumenten en winkeliers."

Voor meer informatie:

DO IT
Prins Hendrikweg 19
3771 AK Barneveld
085 4870452
Annemiek@organic.nl
www.organic.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven