Nieuwe smaak Lovechock: Cherry/Chili

Lovechock-verpakking nu verticaal: bespaart ruimte in chocoladeschap

Tholen - Lovechock heeft een nieuwe displaydoos ontwikkeld. Hierin worden de Lovechock-repen in een verticale positie geplaatst. Deze nieuwe doos is vanaf heden verkrijgbaar bij groothandelaren en detaillisten. De nieuwe verpakking is minder breed en neemt daardoor 30% minder schapruimte in. Bovendien zitten er nu slechts 21 in plaats van 24 repen in een doos, waardoor de winkelier een minder grote voorraad in hoeft te kopen.
 

Alle Lovechock-varianten in de nieuwe displaydoos op een rij.

De nieuwe verpakking stelt retailers in staat om op nagenoeg dezelfde schapruimte 6 smaken in plaats van 4 smaken te voeren. Daarom past de invoering van Lovechock's nieuwe smaak perfect bij deze aanpassing. Deze nieuwe smaak - Cherry/Chili - is een donkere chocolade met zoete kersen, krokante stukjes cacaoboon, kaneel en een vleugje pittige cayennepeper. "Deze nieuwste smaak van Lovechock is weer heel bijzonder, niet alleen vanwege de bijzondere combinatie van zoet, bitterzoet en kruidig. Het gaat ook om de verschillende structuren die bij elkaar komen in de mond, donkere chocolade met hele stukken van zoete kersen en kleine stukjes knapperige geroosterde cacaobonen", zo licht oprichtster Laura de Nooijer de nieuwe smaak van Lovechock toe.


De nieuwste Lovechock-smaak Cherry/Chili.

Geliefd in Duitsland

Laura geeft aan dat de populariteit van Lovechock in Duitsland nog altijd toeneemt. "Marktgegevens uit Duitsland wijzen erop dat alle bestaande Lovechock-smaken zeer goed verkocht worden. Ze zijn allen te vinden in de top 50 van de totale biologische chocolademarkt. De Pure/Nibs-smaak staat volgens bioVista bijvoorbeeld op de derde positie van het totale bio-chocoladeschap als het gaat om de gemiddelde omzet per maand in de winkels waar het verkocht wordt. De consumenten verwachten Lovechock te vinden in het chocoladeschap en Lovechock is hard op weg om één van de best verkopende chocoladeproducten in 2014 te worden."


Lovechock was qua omzet in 2012 de beste nieuwkomer op de Duitse markt, zo blijkt uit de bovenstaande grafiek van bioVista.

Lief voor de wereld

Ze vertelt dat Lovechock niet alleen heerlijke chocolade wil maken, maar dat het bedrijf ook de wereld een beetje beter wil maken. "Daarom zijn alle Lovechock-ingrediënten 100% biologisch gecertificeerd en de boeren krijgen een eerlijke prijs voor hun producten. De chocoladerepen worden liefdevol met de hand gemaakt in een sociale werkplaats. De verpakking is duurzaam geproduceerd en de folie is thuiscomposteerbaar zodat deze in de groene container of in het compost geplaatst kan worden."
 


Lovechock is vrij van melk, soja en gluten en is gezoet met kokosbloesemnectar, die een lage GI-waarde heeft (lage glycemische index). Dit houdt de bloedsuikerspiegel stabieler dan gewone suikers. De repen zijn verkrijgbaar in zes smaken: Pure/Nibs, Almond/Fig, Goji/Orange, Mulberry/Vanilla, Pineapple/Inca en Cherry/Chili.
 
De aanbevolen verkoopprijs is 2,99 euro per reep (40 gram).

Voor vragen kunt u terecht bij Lovechock: 020 8203459, sales@lovechock.com.

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven