Nieuwe internationale promotiecampagne voor boerderijzuivel
In de promotiecampagne 'Discover Farmhouse Dairy/Cheese' werkt de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders samen met het Verband für handwerkliche Milchverarbeitung (VHM) in Duitsland en met Bord Bia (BBI) n Ierland. Het totaalbedrag over drie jaar is ruim €1,4 miljoen met een EU-bijdrage van ruim €720.000 (waarvan ruim €390.000 voor Nederland). De campagne is ingediend bij het ministerie van Economische Zaken, dat ook primair verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de Europese richtlijnen bij de uitvoering van de campagne.
Conform de voorgeschreven aanbestedingsprocedures heeft de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders het bureau TimE Food Solutions geselecteerd voor de uitvoering van de campagne in Nederland. Het Voorlichtingsbureau Boerderijzuivel is hiervan een onderdeel. Atie van Olst blijft daarmee ook voor de nieuwe campagne verantwoordelijk voor de uitvoering. Het bureau Ruigrok in Amsterdam is geselecteerd als organisatie voor de effectmeting van de campagne in Nederland.
De campagne omvat onder andere online activiteiten, receptkaarten en Boerderij-Belevingen voor de consument, proeverijen in winkels en een jaarlijkse verkiezing van de lekkerste boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is. De activiteiten die in eerste instantie zullen worden opgestart, zijn de voorbereidingen voor een overkoepelende internationale campagnepagina op internet: www.discoverfarmhousecheese.eu en vernieuwing van de website www.boerderijzuivel.nl, Boerderij-Belevingen en activiteiten voor Oktober Boerenkaasmaand. Op de website www.boererijzuivel.nl vindt de consument veel informatie over boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is.