Op 8 juli jongstleden ondertekenden alle betrokken partijen in Duitsland, Ierland en Nederland de contracten voor een driejarige generieke promotiecampagne voor boerderijzuivel. Eerder ontving de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders al het bericht dat de Europese Commissie de vanuit Nederland gecoördineerde aanvraag voorlopig goedkeurde, samen met nog een aantal andere Nederlandse promotieprogramma's. Met de ondertekening op 8 juli jongstleden is de internationale campagne voor boerderijzuivel het eerste programma dat officieel is gestart.
In de promotiecampagne 'Discover Farmhouse Dairy/Cheese' werkt de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders samen met het Verband für handwerkliche Milchverarbeitung (VHM) in Duitsland en met Bord Bia (BBI) n Ierland. Het totaalbedrag over drie jaar is ruim €1,4 miljoen met een EU-bijdrage van ruim €720.000 (waarvan ruim €390.000 voor Nederland). De campagne is ingediend bij het ministerie van Economische Zaken, dat ook primair verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de Europese richtlijnen bij de uitvoering van de campagne.
Conform de voorgeschreven aanbestedingsprocedures heeft de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders het bureau TimE Food Solutions geselecteerd voor de uitvoering van de campagne in Nederland. Het Voorlichtingsbureau Boerderijzuivel is hiervan een onderdeel. Atie van Olst blijft daarmee ook voor de nieuwe campagne verantwoordelijk voor de uitvoering. Het bureau Ruigrok in Amsterdam is geselecteerd als organisatie voor de effectmeting van de campagne in Nederland.
De campagne omvat onder andere online activiteiten, receptkaarten en Boerderij-Belevingen voor de consument, proeverijen in winkels en een jaarlijkse verkiezing van de lekkerste boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is. De activiteiten die in eerste instantie zullen worden opgestart, zijn de voorbereidingen voor een overkoepelende internationale campagnepagina op internet: www.discoverfarmhousecheese.eu en vernieuwing van de website www.boerderijzuivel.nl, Boerderij-Belevingen en activiteiten voor Oktober Boerenkaasmaand. Op de website www.boererijzuivel.nl vindt de consument veel informatie over boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe biologische haverdrank vindt gretig aftrek in de horeca
- "Het stikstofprobleem moet niet alleen een probleem van de boeren zijn, maar van ons allemaal"
- 13 augustus: Velddag over Nederlandse sojabonen
- KoRo breidt haar activiteiten in Europa uit
- Arla-melkprijs voor augustus 2022 stijgt met 1 eurocent per kilogram
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-09 Arla-melkprijs voor augustus 2022 stijgt met 1 eurocent per kilogram
- 2022-08-08 Biomelkprijs Eko-Holland stijgt met 25 cent, BD met 2 euro omhoog
- 2022-07-22 Crowdfunding redde De Hondspol van faillissement
- 2022-07-22 "Fermentatie heeft onze opfok flink verbeterd"
- 2022-07-20 Bioland neemt prijsberekening van melk onder de loep
- 2022-07-20 Omschakeling naar biologische melkveehouderij verbetert klimaatvoetafdruk
- 2022-07-18 "Overgang naar biologisch zou vooral in de zone rondom Natura 2000-gebieden goed kunnen werken"
- 2022-07-18 "Ik wil weleens zien wie ons op dit moment qua kostprijs kan verslaan"
- 2022-07-18 "Geef het de tijd, uitkopen is dan niet nodig"
- 2022-07-15 Vijf vragen over hitte en de gevolgen voor vee
- 2022-07-15 Landelijk demonstratieproject 'Boeren met Bomen' van start
- 2022-07-13 Biologisch-dynamische landbouw: ‘Niet idealistisch, maar realistisch’
- 2022-07-12 "Landbouw moet anders en kan anders!"
- 2022-07-12 Hoeve Biesland wint innovatieprijs met melktap voor horeca
- 2022-07-11 Spotlights op biologische weidevogelkazen bij première documentaire Grutto
- 2022-07-11 "Nederland een gidsland op het terrein van de landbouw maken"
- 2022-07-08 Dieren houden cliënten én begeleiders een spiegel voor op zorgboerderijen
- 2022-07-05 "Dit is de oplossing voor de stikstofcrisis"
- 2022-07-05 Vier keer goud voor de Mèkkerstee bij International Cheese & Dairy Awards
- 2022-07-04 Biologische melkprijs Eko-Holland stijgt met 2 euro