
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Nieuwe internationale promotiecampagne voor boerderijzuivel
In de promotiecampagne 'Discover Farmhouse Dairy/Cheese' werkt de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders samen met het Verband für handwerkliche Milchverarbeitung (VHM) in Duitsland en met Bord Bia (BBI) n Ierland. Het totaalbedrag over drie jaar is ruim €1,4 miljoen met een EU-bijdrage van ruim €720.000 (waarvan ruim €390.000 voor Nederland). De campagne is ingediend bij het ministerie van Economische Zaken, dat ook primair verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de Europese richtlijnen bij de uitvoering van de campagne.
Conform de voorgeschreven aanbestedingsprocedures heeft de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders het bureau TimE Food Solutions geselecteerd voor de uitvoering van de campagne in Nederland. Het Voorlichtingsbureau Boerderijzuivel is hiervan een onderdeel. Atie van Olst blijft daarmee ook voor de nieuwe campagne verantwoordelijk voor de uitvoering. Het bureau Ruigrok in Amsterdam is geselecteerd als organisatie voor de effectmeting van de campagne in Nederland.
De campagne omvat onder andere online activiteiten, receptkaarten en Boerderij-Belevingen voor de consument, proeverijen in winkels en een jaarlijkse verkiezing van de lekkerste boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is. De activiteiten die in eerste instantie zullen worden opgestart, zijn de voorbereidingen voor een overkoepelende internationale campagnepagina op internet: www.discoverfarmhousecheese.eu en vernieuwing van de website www.boerderijzuivel.nl, Boerderij-Belevingen en activiteiten voor Oktober Boerenkaasmaand. Op de website www.boererijzuivel.nl vindt de consument veel informatie over boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-02 Arla bio-melkprijs daalt met 2 eurocent per kilo in juni
- 2023-06-02 Melkprijs Eko-Holland in juni met vijftig cent omlaag
- 2023-06-01 "We willen iedereen met wie we zaken doen aardig vinden"
- 2023-06-01 Pioniers geven aftrap voor de Maand van het Kalf
- 2023-06-01 "Historisch gezien hebben we nooit zoveel dierlijke producten geconsumeerd als nu, dus wat matigen daarmee kan geen kwaad"
- 2023-05-31 FrieslandCampina verlaagt bio-garantieprijs in juni met 25 cent
- 2023-05-31 Amerikaans landbouwministerie biedt steun aan biologische zuivelproducenten
- 2023-05-31 Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart
- 2023-05-30 Juni: Maand van het Kalf
- 2023-05-26 Biologische volle melk Schwarzwaldmilch gekozen tot beste ambachtelijke melk
- 2023-05-24 Biologisch melkveehouder Arie van den Berg op bezoek bij Vroege Vogels Radio
- 2023-05-24 "Vier stappen om broei in de kuil tegen te gaan"
- 2023-05-23 Eerste honderdtonner van Bio Opneij Wytze van de Bio-KI
- 2023-05-23 Provamel focust voortaan op het gamma lang houdbare plantaardige drinks, room en desserts
- 2023-05-23 Innovatiehuis De Peel roept label in het leven om lokale biologische kaas op de kaart te zetten
- 2023-05-22 "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- 2023-05-22 Bio-boeren trekken meer dan 2500 bezoekers tijdens Campina Open Boerderijdagen
- 2023-05-19 Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- 2023-05-17 Maatschap Muggen wint Agroscoopbokaal Biologisch
- 2023-05-12 Veehouderijdocent Frens Schuring neemt Weidegangtrofee in ontvangst