Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe internationale promotiecampagne voor boerderijzuivel

Op 8 juli jongstleden ondertekenden alle betrokken partijen in Duitsland, Ierland en Nederland de contracten voor een driejarige generieke promotiecampagne voor boerderijzuivel. Eerder ontving de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders al het bericht dat de Europese Commissie de vanuit Nederland gecoördineerde aanvraag voorlopig goedkeurde, samen met nog een aantal andere Nederlandse promotieprogramma's. Met de ondertekening op 8 juli jongstleden is de internationale campagne voor boerderijzuivel het eerste programma dat officieel is gestart.

In de promotiecampagne 'Discover Farmhouse Dairy/Cheese' werkt de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders samen met het Verband für handwerkliche Milchverarbeitung (VHM) in Duitsland en met Bord Bia (BBI) n Ierland. Het totaalbedrag over drie jaar is ruim €1,4 miljoen met een EU-bijdrage van ruim €720.000 (waarvan ruim €390.000 voor Nederland). De campagne is ingediend bij het ministerie van Economische Zaken, dat ook primair verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de Europese richtlijnen bij de uitvoering van de campagne.

Conform de voorgeschreven aanbestedingsprocedures heeft de Bond van Boerderij-Zuivelbereiders het bureau TimE Food Solutions geselecteerd voor de uitvoering van de campagne in Nederland. Het Voorlichtingsbureau Boerderijzuivel is hiervan een onderdeel. Atie van Olst blijft daarmee ook voor de nieuwe campagne verantwoordelijk voor de uitvoering. Het bureau Ruigrok in Amsterdam is geselecteerd als organisatie voor de effectmeting van de campagne in Nederland.

De campagne omvat onder andere online activiteiten, receptkaarten en Boerderij-Belevingen voor de consument, proeverijen in winkels en een jaarlijkse verkiezing van de lekkerste boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is. De activiteiten die in eerste instantie zullen worden opgestart, zijn de voorbereidingen voor een overkoepelende internationale campagnepagina op internet: www.discoverfarmhousecheese.eu en vernieuwing van de website www.boerderijzuivel.nl, Boerderij-Belevingen en activiteiten voor Oktober Boerenkaasmaand. Op de website www.boererijzuivel.nl vindt de consument veel informatie over boerenkaas en overige zuivel die echt op de boerderij gemaakt is. 
Publicatiedatum: