Biologische Boeren Leverworst door naar halve finale De smaak van NL

Acht producenten van smaakvolle producten krijgen de kans om deze voor te leggen aan een vakjury in de regionale halve finale van de landelijke wedstrijd De smaak van NL in september 2013. Met als doel door te stomen naar de proeverij tijdens de Food Valley Expo en de landelijke finale. Zo ook Biologische boerenleverworst van Wilthagen Vleeswaren BV uit Tholen.

Biologische Boerenleverworst is gemaakt van vlees afkomstig van duurzaam gehouden dieren, daarnaast worden er geen onnodige hulpgrondstoffen gebruikt. Het eindresultaat is een lekkere worst met echte volle leversmaak. Wilthagen Vleeswaren BV neemt deel aan de smaak van NL omdat goed is om tijdens de ontwikkeling van producten een onafhankelijk oordeel te krijgen, zodat we hiermee onze producten nog beter/lekkerder kunnen maken.


Biologische kipleverworst.

Twee kampioenen in november

Onder de naam De Smaak van NL strijden foodondernemers voor het zesde achtereenvolgende jaar om het lekkerste product van Nederland. Wie maakt het meest smaakvolle product van eigen bodem? De verkiezing kent uiteindelijk twee kampioenen: de winnaar van Smaakvol 2013, de erkenning van professionals en de winnaar van de publieksprijs. Deze prijzen worden op 25 november uitgereikt.

Voorrondes

Syntens Innovatiecentrum organiseert voor de zesde keer deze landelijke competitie voor producenten van smaakvolle voedingsproducten. In het gehele land vonden hiervoor in juni voorrondes plaats. Van ruim 70 deelnemers gaat slechts een klein aantal door naar de halve finale, waaronder (naam bedrijf) met (naam product). Uiteindelijk zullen 9 producten strijden om de sterrenstatus voor het lekkerste product van eigen bodem, 'Smaakvol2013'.

Spectaculair van structuur, bite en smaak

Vorig jaar won de Vegetarische Slager deze wedstrijd met de palingsalade zónder vis. Het honderd procent vegetarische product van de Vegetarische Slager is onderscheidend omdat het product precies lijkt op salade met echte vis. Ook qua smaak doet de salade niet onder voor the real thing. "En ondertussen levert het een enorme "Ons grote ideaal is om vleeseters te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meer dagen achterwege laten." Het concept is in twee jaar uitgegroeid van één verkooppunt in Den Haag naar meer dan 500 verkooppunten verspreid over Nederland.


Biologische Boerenleverworst.

Net een toeristenattractie

Bom werkte met palingrokers samen om de echte rooksmaak te realiseren. Bom: "Het was te gek om met zo'n mooi product aan De Smaak van NL mee te doen. De contacten die we tijdens de wedstrijd hebben opgedaan, zijn ook erg waardevol. We zijn nu bijvoorbeeld met een andere deelnemer uit 2012 aan het kijken hoe we eiwittransitie in kunnen zetten bij andere producten, bijvoorbeeld brood. Maar voor nog toe is onze palingsalade ons paradepaardje. Mensen komen van heinde en verre om het beste product van Nederland te proeven. Het is net een toeristenattractie!"

Voor meer informatie: www.syntens.nl/desmaakvanNL

Kijk voor meer informatie over Wilthagen Vleeswaren BV op www.wilthagen.nl.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven