

Hij geeft aan dat de consument dankzij de kleurcodering nu gemakkelijker kan kiezen. "De kleurcodering maakt het heel herkenbaar. Onder het logo wordt dankzij de speciale kleur meteen duidelijk om welk dier het gaat." De verpakking is ook 90 graden gedraaid. "Door in de presentatie te kiezen voor 'portrait' in plaats van 'landscape' kunnen er nu meer verpakkingen op dezelfde schapmeter gepresenteerd worden."
Bijzonder is dat op de verpakking nu ook getoond wordt hoe de dieren leven. "Volgens mij zijn wij de eerste die dit in Nederland doen. De biologische veehouders beloven een diervriendelijk buitenleven, dit laten ze de consument duidelijk zien met deze verpakking."

De vernieuwing van de vleesverpakking past in het doel van Bio+ om de afstand tussen boer en consument te verkleinen. "Dit doen we onder meer door het organiseren van boerenbrunches en onze betrokkenheid bij Lekker naar de Boer. En dit voorjaar zijn we begonnen met een pilot met QR-codes." Ook de vleesverpakking is nu voorzien van een QR-code. "Via de QR-code krijgen consumenten meer inzicht in de wijze waarop de dieren worden gehouden. Ze komen na het scannen van de QR-code op een speciale website terecht. Op deze website staan filmpjes over en interviews met varkenshouders, rundveehouders en pluimveehouders."
Voor meer informatie:
Henk Gerbers
Stichting Merkartikel Bio+
Paasbosweg 18-20
3862 ZS Nijkerk
0334 220036
[email protected]
www.bio-plus.nl